۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۷۷۹۱
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: انسان باید در تنگناها به یاری هم بشتابند و روح اجتماعی اسلام در این حوادث باید منعکس شود، امروز جامعه بشری با پدیده گسترده ای مواجه است، لذا باید آن را سرمایه ای برای معنویت و اخلاق بدانیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از شفقنا - آیت الله علیرضا اعرافی ضمن گرامیداشت ایام ماه رجب عنوان کرد: در مواجهه با این پدیده ها و حوادث از منظر دینی، گاهی تفسیرهای غلط و افراطی انجام می شود در حالی که در منظر دینی این حوادث و وقایع سنگین، برای جامعه بشری یک آزمون بزرگ الهی بوده و هشداری برای بشر محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مهم ترین هشدارهای ویروس کرونا بیان کرد: مهم ترین هشدار این است که بدانید در پس پرده دست بالاتری وجود دارد و عالم را تدبیر می کند و قدرت برتر است، اینکه در مسیر سیر الی الله هستیم و می بایست این جهت معنوی مورد توجه باشد چرا که این احساس معنوی و تضرع برای انسان ایجاد می شود و در نتیجه موجب کمال بشر خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: همه سختی های عالم برای انسان هوشمند موجب تکامل و مورد تاکید اسلام است، اگر با این حوادث و سختی ها هوشمندانه و عالمانه مواجه شویم بدون تردید دست مایه ای برای تکامل بشر خواهد شد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: بشر همواره در میدان علم پیش رفته است، بنابراین وقتی با مانعی مواجه شدیم باید این تهدید را به فرصتی برای پیشرفت علمی و معنوی و اخلاقی تبدیل کنیم.

مدیر حوزه های علمیه اظهار کرد: انسان باید در تنگناها به یاری هم بشتابند و روح اجتماعی اسلام در این حوادث باید منعکس شود، امروز جامعه بشری با پدیده گسترده ای مواجه است، لذا باید آن را سرمایه ای برای معنویت و اخلاق بدانیم و هم علم و دانش را برای تکامل و تکاپو پیش ببریم.

او ادامه داد: در منطق اسلام باید به علم و تخصص های بشری که از آن خداست توجه داشت باشیم، این منطق اسلام و حوزه علمیه است، اطلاعیه های حوزه نشان داد که از همان آغازین روزها همراه با جریان کارشناسی حرکت کرده ایم و حوزه علمیه درخصوص پیشگیری از کرونا از همان ابتدا به جریان کارشناسی و علمی توجه جدی داشته است.

آیت الله اعرافی بیان داشت: به عنوان حوزه و روحانیت اگر اعلام می شد قرنطینه کامل شود می پذیرفتیم و هر اقدامی لازم بود با آن همراه می شدیم، گاهی افراد کج سلیقه اشتباهاتی می کنند در حالی که باید دستورات را رعایت کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارکرد: مردم قم، ایران، روحانیت و دستگاههای فرهنگی توجه ویژه ای به نظر کارشناسی طبق نظر رهبری و مراجع تقلید دارند، البته جای دعا و تضرع محفوظ است، این حادثه نگران کننده است و ما نگران همه بشر از هر قوم، دین و آئین هستیم و وظیفه داریم مردم کشور را نجات دهیم.

او تصریح کرد: دشمنان کشور با تبلیغات سوء می خواهند مقاومت و استواری ملت را مخدوش کنند در حالی که ملت باید هوشیار باشند، در شرایطی هستیم که دشمن با تحریم های ناجوانمردانه به اقتصاد ما لطمه می زند و از این رو، کرونا یک پدیده طبیعی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و با هوشمندی باید جلوی سواستفاده دشمن گرفته شود.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: پدافند غیرعامل در این شرایط ارتقا یابد زیرا باید در یک جنگ بیولوژیک هوشمندانه حرکت کنیم تا غالب شویم، همچنین نیروهای مسلح باید از این فرصت استفاده کنند و توان خود را در این کارزار بالا ببرند و نیروی امنیتی به گونه ای باشد که سربلند بیرون آئیم.

او گفت: همبستگی نیروی مسلح و مردم ارزش فراوانی دارد ما در کنار مردم هستیم و با دل و جان و با روحیه جهادی وارد جبهه شده ایم، درهمه قلمروها، نقطه اتکای ملت باشید، مردم ایران در همه صحنه ها به خوبی امتحان پس داده اند و در این صحنه نیز موفق می شوند.

امام جمعه قم خطاب به شهروندان قمی و شهرهای درگیر با ویروس کرونا تأکید کرد: مردم نیز به توصیه ها توجه و از رفت و آمدهای غیر ضروری اجتنتاب کنند و اعتکاف و خانه نشینی را پیشه کنند، در ستاد بحران حوزه نیز برنامه ریزی شده و در حد توان در خدمت اقدامات لازم هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر