۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۷۷۸۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: با حضور دستگاه‌های عضو قرارگاه پدافند زیستی و با توجه به دستورالعمل و الگوی اجرایی در خصوص مقابله و مبارزه با ویروس کرونا به طور جدی دنبال می‌شود.
ماشاالله جدیدی

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، خدمت رسانی و درمانی در حوزه‌ی مبارزه با ویروس کرونا و فعال شدن 8کارگروه پدافند زیستی افزود: با حضور دستگاه های عضو قرارگاه پدافند زیستی و با توجه به دستورالعمل و الگوی اجرایی در خصوص مقابله و مبارزه با ویروس کرونا تلاش می شود.

وی همچنین اضافه کرد: درکنار اقدامات و تلاش های صورت گرفته شاهد تشدید جنگ روانی دشمن با تمامی امکانات و تجهیزات رسانه‌ای و خبری هستیم و در این زمینه دشمن نیز با استفاده از همه توان و قدرت رسانه ای با طرح مسائل بی پایه و اساس و انتشار شایعات سعی دارد در نظام درمانی کشور اختلال ایجاد کند و با آمارهای ساختگی عدم شفافیت را القا کند. همچنین با رواج شایعات و ترویج آن به سیستم اقتصادی صدمه وارد کند که در این زمینه نیاز است ضمن هوشیاری، وحدت و همگرائی بخش های مختلف افزایش پیدا کند.

در این جلسه قدرتی، جانشین کمیته‌ پدافند زیستی و رئیس گروه تهدیدات تخصصی به شرح وظایف 8کارگروه پدافند زیستی پرداخت و گفت: وظایف محوله در راستای یکدیگرند و هیچ یک از امور در تضاد با دیگری نیست. لازم است مدیران و اعضای هر کارگروه نسبت به وظایف خود توجیه شده تا در جهت بهبود شرایط زیستی مردم عمل کنند.

نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود از طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به عنوان طرح محوری یاد کردند و گفتند:در این طرح مراکز خدمات جامع سلامت 16ساعته برای افرادی که احساس می کنند علائم ابتلا به کرونا دارند و نیازمند انجام تست هستند در نظر گرفته شده است تا از مراجعات غیر ضروری به بیمارستانها جلوگیری شود.

نماینده سپاه قائم آل محمد(عج) سمنان از آمادگی 6 تا 7 هزار نفری ظرفیت بسیج برای بیماریابی و غربالگری خانواده‌ها خبر داد و بیان داشت: اگر ورودی شهرها کنترل شوند، حجم کار کمتر خواهد شد. همچنین برای هدفمندتر شدن ضدعفونی معابر باید نقاط پرخطر از نظر آلودگی پایش شوند.

نماینده نیروی انتظامی از کشفیات اجناس احتکار شده در سمنان و از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارشی ارائه داد و افزود: تصمیم گیری ها باید به گونه ای باشد که منجر به نارضایتی عمومی نشود.

نماینده صدا و سیمای مرکز سمنان انتشار تراکت‌ها، موشن گرافی‌ها و اخبار صحیح را در جهت آموزش به مردم از مهمترین وظایف صدا و سیما دانست و گفت: صدا و سیما بخصوص معاونت فضای مجازی در استمرار زنجیره فرهنگی و ارشادی مردم و راه اندازی پویش در خانه بمانیم تلاش می کند.

کارخایی افزود: در حوزه درمان در استان سمنان موفقیت چشمگیری حاصل شده است اما همچنان برای قطع کردن کامل زنجیره شیوع ویروس کرونا تلاش بیشتری از سوی دستگاه های مختلف و همراهی و مشارکت مردمی لازم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر