۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۵۷۷۵۳
کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا بر این باور است که شیوع ویروس کرونا اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۲۰ میلادی به ورطه رکود اقتصادی خواهد کشاند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، تیری بریتون کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا در اظهاراتی هشدار داده است که گسترش ویروس کرونا موجب خواهد شد تا اقتصاد اروپا در سال 2020 با رکود روبرو شود.

وی افزود: این خطر وجود دارد که اقتصاد اروپا با کاهش 2 تا 2.5 درصدی رشد مواجه گردد.

شیوع ویروس کرونا موجب اختلال در چرخه تولید و عرضه جهانی شده و کشورهای زیادی را درگیر کرده است. بسیاری از کشورهای جهان مرزهای خود را بسته و دولتها در برخی کشورها از جمله اسپانیا و ایتالیا دستور قرنطینه سراسری را صادر کرده‌اند.

گفتگوی ماکرون با مقام‌های اروپایی درباره بحران کرونا

وی اظهار داشت: بی شک ما منتظر رکود اقتصادی در سال 2020 هستیم. ما در حال جنگ با ویروس هستیم. یک جنگ اقتصادی.

فرانسه خواستار اتخاذ سیاست های محرک مالی و پولی در اروپا شده است. تاکنون سیاست ها و تدابیر محرک و تقویت کننده اقتصادی در اروپا بیشتر در سطح ملی بوده است.

وی افزود: پیش از این بحران، انتظار داشتیم که رشد اقتصادی اروپا به حدود 1.4 درصد برسد ولی اکنون انتظار داریم که تاثیر منفی این ویروس بر رشد اقتصادی اروپا بیش از 2 تا 2.5 درصد باشد.

وزرای دارایی اتحادیه اروپا قرار است امروز دوشنبه در یک نشست ویدئویی درباره تدابیر و اقدامات لازم برای مقابله با تبعات اقتصادی و مالی ویروس کرونا بحث و تبادل نظر کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر