۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۷۷۳۲
آزمایشهای شیمیایی و بیولوژیکی به دهه ۴۰ میلادی باز می‌گردد؛ زمانی که برخی از کشورها به این آزمایش‌ها پرداخته بودند؛ رژیم صهیونیستی نیز از بدو اشغالگری خود این راه را در پیش گرفته است و ترورهایی را در تاریخ خود عملیاتی کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم؛ گسترش آزمایش‌های شیمیایی و بیولوژیک از بعد از جنگ جهانی دوم و عصر حاضر، باعث افزایش بیماری‌های عفونی شده است؛ یکی از علل شیوع گسترده بیماری‌ها، آزمایش‌ها و استفاده از مواد بیولوژیک توسط برخی از کشورها است.

عمل "بیوتروریسم" می‌تواند از یک فریب ساده تا استفاده واقعی از این سلاح‌های بیولوژیکی متغیر باشد؛ از عوامل بیولوژیکی ممکن است برای یک ترور فردی و همچنین برای کشتن و هدف قرار دادن هزاران نفر استفاده شود؛ اگر محیط آلوده باشد، می‌تواند یک تهدید طولانی‌مدت برای جمعیت ایجاد شود.

اینگونه آزمایش‌های شیمیایی مدرن به دهه 40 میلادی بر می‌گردد؛ زمانی که کشورهایی مثل آلمان، آمریکا، ژاپن، انگلیس و شوروی شروع به ساخت آزمایشگاهای تحقیقاتی بیولوژیکی کردند.

این عمل به این کشورها منتهی نشد و رژیم صهیونیستی نیز از بدو اشغالگری خود این راه را در پیش گرفته است؛ برخی منابع خبری گوشه‌ای از اسرار آزمایش‌ها و فعالیت بیولوژیکی این رژیم را نشان دادند.

پایگاه اطلاعاتی "strangeside" در گزارشی نوشت، اسرائیل دو راز بزرگ دارد؛ یکی از این رازها، آزمایش‌های هسته‌ای مخفی به نام "دمونا" است که گوشه‌ای از آن توسط "مردخای وانونو" در دهه 70 میلادی آشکار شد.

یکی دیگر از اسرار این رژیم، پشت دیوارهای بلند ساختمانهای تولید سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی (CBW) است؛ هیچکس هیچ اطلاعاتی از آزمایشگاه‌های زیرزمینی این رژیم که در 13 مایلی جنوب تل آویو است، ندارد.

این موسسه (IIBR)، پرسنل بسیار ماهر و پیشرفته‌ای را با فن‌آوریهای پیشرفته و ساختارهای زیربنایی برای انجام تحقیقات کاربردی و توسعه در زمینه‌های زیست‌شناسی‌، شیمی دارویی و علوم محیطی به‌کار گرفته است.

با این حال، این تنها بخشی از حقیقت است! اسرائیل با قاطعیت از امضای کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی و سموم در سال 1972 خودداری کرده است!

این کنواسیون به ممنوعیت توسعه، تولید، انبار و به طور کلی دستیابی به سلاح‌های بیولوژیک و سمی تاکید دارد؛ نکته قابل توجه این است که این موسسه از چه زمانی شروع به فعالیت کرده است؟!

پس از جنگ جهانی دوم، هنگامی که برخی کشورها در سراسر جهان به طرز چشمگیری به استخدام دانشمندانی پرداختند که به ساخت سلاح‌های کشنده بپردازند؛ اسرائیل نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

در سال1948 "دیوید بن گوریون" نخست وزیر این رژیم در دستوری به آژانسی یهودی در اروپا تاکید کرد که تحقیقات شیمیایی خود را هم برای کشتاری انبوه و هم برای درمان بیماران انجام دهند.

"افریم کاتزیر" یکی از بنیانگذاران موسسه بیولوژیکی اسرائیل که در ابتدا با نام "حمد بیت" شناخته می‌شد، در سال 1993 در اعترافی بیان کرد که  در آن زمان اسرائیل تحقیقات و آزمایشهای شیمیایی، بیولوژیکی و سلاح‌ها را آغاز کرد.

او در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «‌ما فعالیتهای مختلفی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا درک کنیم که "CBW" چیست و چگونه می‌توانیم در صورت نیاز به چنین پتانسیلی برای دفاع از خود دست پیدا کنیم؛ ما می‌دانستیم که در کشورهای اطراف نیز دیگران سلاح های بیولوژیکی را تولید می‌کنند، دانشمندان باید در تقویت اسرائیل سهیم باشند.»

نخستین آزمایش بیولوژیکی اسرائیل بعد از جنگ جهانی دوم انجام شد؛ هنگامی که گروهی از یهودیان شروع به جستجوی روش‌ها برای انتقام از نازی‌ها کردند؛ آنها با تشکیل گروهی به نام "انتقام‌جویان" طرحی را برای مسموم کردن نازی‌ها که در زندان‌های اروپا و اردوگاه‌های کار اجباری سابق بودند، ترتیب دادند.

به گفته "یوسف هرتز" که یکی از افراد این گروه بود، دکتر "چیم ویزمن" به آنها در استفاده از مواد شیمیایی کمک کرد؛ آنها با استفاده از شیشه‌های شیر که به سموم شیمیایی ترکیب شده بودند، عازم فرانسه شدند.

یکی دیگر از اقدامات بیولوژیکی این گروه در سال 1945، انجام شد؛ اعضای این گروه وارد اردوگاه "استالاگ" در نزدیکی "نورنبرگ" شدند و با مسموم کردن مسواک‌های نازی‌ها، نزدیک به 3 هزار نفر را از بین بردند.

از این زمان به بعد گزارش‌هایی از سوی صفحات عربی زبان در خصوص ترورهای رژیم اسرائیل منتشر شد.

مقاله‌ای در مجله "العالم" در سال 2009 منتشر شد که در آن به فعالیت‌های بیولوژیکی اسرائیل اشاره کرد؛ بر اساس این گزارش «سیمور هرش»، روزنامه‌نگار آمریکایی در کتاب خود به نام «انتخاب شمشون » به نقل از سازمان امنیت و اطلاعات آمریکا تاکید می‌کند که آغاز برنامه تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی اسرائیل به دهه 60 میلادی برمی‌گردد؛ از این گذشته اسرائیل در دهه 80 بعضی از کشورها مانند تایوان را با سلاح شیمیایی مجهز و به برخی دیگر، تکنولوژی تسلیحات شیمیایی منتقل کرده است.

اسرائیل سازمانهایی برای هشدار، تفحص و تشخیص نوع سلاح شیمیایی دشمن و بهینه‌سازی وسایل حفاظت از افراد دارد؛ سازمان‌هایی هم برای پاکسازی آلودگیهای شیمیایی و وسایل درمان طبی در سطح یک واحد نظامی ایجاد کرده است.

در این گزارش آمده، اسرائیل بارها متهم شده که از سلاحهای شیمیایی بر ضد دشمن استفاده کرده است مثلا در سال 1948 بر ضد نیروهای مصری، در دهه 60 بر ضد فلسطینیها در سرزمینهای اشغالی، در دهه 80 بر ضد لبنانیها، و بالاخره در دهه 80 و اوائل دهه 90 بر ضد نیروهای انتفاضه فلسطینی.

با این حال بسیاری از فعالیتها و اقدامات این رژیم کودک‌کش، پنهان مانده و سعی کرده تا در سکوت مقاصد خود را پیگیری کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر