۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۷۶۸۵
دکتر علی کرمی متخصص بیولوژیک معتقد است با توجه به مقالات و تحقیات انجام شده این احتمال مطرح است که ویروس کرونا تهاجم بیولوژیکی آمریکا است.
 به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، دکتر علی کرمی متخصص بیوتکنولوژی پزشکی با اشاره به اینکه کروناویروس جدید ساختار پیچیده‌‌ای دارد گفت: تقریباً در سالهای گذشته همه‌گیری به این شکل نداشته‌ایم.منشأ این ویروس ، نحوه ورودش به کشور، انتشارش به سایر نقاط و نحوه سرایتش شکل عجیبی دارد و طبیعی نیست.

وی ادامه داد:  ساختار این ویروس نسبت به ویروس‌هایی مانند آنفولانزا، آبله و... نرمال نیست. نوعی ترکیب است و حتی مقالاتی هم در این راستا وجود دارد همچنین دیروز سخنگوی دولت چین هم گفت ارتش  آمریکا منشأ این ویروس است و این حمله‌ای بیولوژیکی است که می‌خواستند از ما انتقام بگیرند که البته خودشان هم مبتلا شدند.

کرمی افزود: این ویروس ویژگی عجیبی دارد اما مقاله‌هایی پیدا کردیم که نشان می‌دهد این‌ها این ویروس را دستکاری کرده‌اند و در روزهای آینده منتشر خواهیم کرد. من از زمانی که این ویروس در ووهان چین شناسایی شد تمام انرژی خود را  بر روی شناخت و بررسی این ویروس گذاشتم.

این متخصص ژنتیک گفت: تخصص بنده ژنتیک است و می‌دانم که این ویروس چه ساختار و چه معنی دارد. بنابراین مجموعه این داده ها را که کنار هم بگذاریم احتمال می‌دهیم که نوعی حمله بیولوژیک باشد اما برای اینکه بتوانیم این موضوع را قطعی اعلام کنیم باید ژنوم این ویروس در اختیارمان باشد که متاسفانه وزارت بهداشت آن را در اختیار ما نمی‌گذارد.

  وی ادامه داد: ژنوم یک ویروس،کلید ورودی یک ویروس است ما با داشتن ژنوم می‌توانیم مسیر ورود این ویروس را پیدا کنیم. جای سوال است که چرا این ویرس باید از شهر قم شروع بشود؟‌ شهرهای دیگر هم چینی‌ها رفت و آمد داشته‌اند و این نوع شروع شک بر انگیز است . به هر حال  بعد از شیوع یعنی قبل از انتخابات  عرض کردم که این ویروس در هر شهری شناسایی شد همان شهر را قرنطینه کنید و باید شهر قم را در همان روزهای اولیه قرنطینه می‌کردند که این کار نشد.

کرمی با انتقاد از عضو نبودن سردار جلالی رییس پدافند غیر عامل کشور در ستاد مدیریت کرونا گفت : مهمترین مسئولیت ایشان همین است و خودشان هم بسیار ناراحت بودند و حتی با صراحت در تلویزیون در این باره صحبت کردند و خوشبختانه رهبر انقلاب دستور دادند که باید همگی  با هم بحران کنونی را مدیریت کنند.

کرمی در ادامه گفت:‌ از شروع این ویروس در ووهان تقریبا دو ماه گذشته  است و  143 کشور درگیر  این ویروس شده‌اند و این باور کردنی نیست. ما این ویروس را آنالیز کردیم این ویروس ساختار پیچیده‌ای دارد و با هر ویروس دیگری متفاوت است ساختار این ویروس عجیب و غریب است درست است که شباهت‌هایی به ویروس سارس دارد اما این ویروس در حال حاضر دو نوع مختلف دارد  و همه مجموعه داده‌ها می‌گویند که این ویروس دست کاری شده است و برای اثبات این موضوع به اطلاعات نیاز داریم که متاسفانه  به ما نمی‌دهند .انشالله  با تشکیل قرارگاه اطلاعاتی که می‌خواهیم را به ما می‌دهند.

کرمی با تاکید بر قطع زنجیره  انسانی گفت: اصل کنترل شیوع این ویروس که قدرت کشندگی پایین و سرایت بالا و سریع دارد یک کلید است و آن هم قطع کردن این دومینو است که متاسفانه در جامعه ما این دومینوها بهم نزدیک هستند و به همین دلیل است که کشور به این نقطه رسیده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) با اشاره به کافی نبودن  تاکید برخانه ماندن مردم گفت: زمانی که دولت چین اعلام کرد همه باید در خانه بمانند حتی یک نفر هم در خیابانها نبود. چرا؟ چون دولت این توان را دارد که تمام بسته‌های حمایتی اعم از ماسک ودستکش و غذا را درب منازل تحویل دهد و نیاز روزانه مردم را رفع کند اما آیا دولت ما این توان را دارد؟ دولت می‌گوید بمانید اما کمکی هم نمی‌کند و مردم مجبورند که برای خرید بیرون بروند و اینگونه زنجیره انتقال قطع نخواهد شد. بارها پزشک با من تماس می‌گیرد که ماسک ما کهنه شده است چرا که ماسک کافی موجود نیست و هر ماسک تنها برای 9 ساعت تمیز می ماند و بعد از این ساعت  خود این ماسک آلوده می‌شود . چرا ما باید ده شهید پرستار و پزشک بدهیم؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر