۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۷۶۳۷
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خطاب به ترامپ گفت: بهترین، کارآمدترین و شجاع‌ترین ⁧‫کادر درمانی‬⁩ جهان را داریم و نیازی به پزشک آمریکایی نداریم. ضمنا مردم آمریکا را دریابید.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی کمک به ایران به منظور مقابله با ویروس کرونا در صفحه توئیترش نوشت: «بهترین، کارآمدترین و شجاع ترین ⁧‫کادر درمانی‬⁩ جهان را داریم و نیازی به پزشک آمریکایی نداریم. به جای دلسوزی ریاکارانه و فخرفروشی مشمئز کننده ⁧‫تروریسم اقتصادی‬⁩ و ⁧‫تروریسم درمانی را متوقف کنید تا دارو و تجهیزات پزشکی به کادر درمانی و مردم ⁧‫ایران‬⁩ برسد. ضمنا، مردم آمریکا را هم دریابید!»

دونالد ترامپ پنجشنبه ۲۲ اسفند در حاشیه دیدار با نخست وزیر ایرلند در کاخ سفید با بیان اینکه ایران در شرایط بحرانی قرار دارد، گفت ما بهترین پزشکان جهان را داریم و به ایران پیشنهاد کمک داده‌ایم. 

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه در اظهاراتی درباره ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه اقلام دارویی جزو تحریم نیست، یادآور شد: ولی عملا راه را بسته‌اند و کانال سوئیس را هم که باز کردند، منابع آن کانال محدود است. 

درخواست کردیم منابع دیگری در کشورهای مختلف داریم، اجازه دهند منابع ما وارد آن کانال شود، ولی تا الان اجازه ندادند منابعی که متعلق به ما و با پول ملت ماست، وارد کانال شود که از آن برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی استفاده کنیم.سه هفته است که با یک کشور صحبت می‌کنیم که منابع را منتقل کنیم، ولی اجازه نمی‌دهند و اینجاست که عملا راه را بسته‌اند و تجهیزات پزشکی را تحریم کرده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر