۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۷۶۳۴
مسئول بخش کرونای بزرگ‌ترین بیمارستان طب چینی پکن ضمن تشویق مردم ایران به رعایت مسایل بهداشتی و اصول خود مراقبتی توصیه کرد هر فرد خود را مسئول خود و دیگری دانسته و با استفاده از ماسک و حضور پیدا نکردن در اجتماعات، به کاهش شیوع این بیماری کمک کند.
به گزارش پایداری ملی، «لی گوان شی» روز پنجشنبه در دومین ویدیو کنفرانس مشترک پزشکان ایرانی و چینی که همزمان در تهران، پکن و مقر فدراسیون جهانی سوزنی برگزار شد در چند توصیه ساده تغذیه ای، مصرف مرکبات و پوست آنها را که به‌ صورت دم‌کرده و جوشانده قابل استفاده است در کمک به پیشگیری موثر دانست.

او گفت: بر اساس طب چینی مصرف سیر تاثیر چندانی در مقابله با این بیماری نداشته اما شیرین بیان، پونه کوهی، دارچین، زنجبیل و جینسنگ می‌تواند موثر باشد.

این پزشک چینی اظهار کرد: تقویت سیستم گوارشی و رفع یبوست که سبب باقی‌ماندن مواد زائد در بدن می‌شود از دیگر اقداماتی است که برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ انجام می‌شود.

کاهش مصرف غذاهای گوشتی و دریایی، مصرف بیشتر مایعات و سوپ‌ها، استفاده بیشتر از سبزیجات پخته شده در وعده‌های غذایی و به‌طور کلی افزایش تعداد وعده‌های غذایی و کاهش حجم آنها، از دیگر توصیه‌های مسئول بخش طب چینی کرونای بیمارستان «گوآن من» در شرایط کنونی بود که با توصیه‌های متخصصان طب ایرانی نیز مطابقت دارد.

«لی گوان شی» مسئول بخش کرونای بیمارستان «گوآن من» پکن در ادامه با ارایه توضیحاتی در خصوص علائم بیماری از دیدگاه طب چینی و تطبیق آنها با مبانی طب ایرانی گفت: در معالجه ۹۰ درصد بیماران کرونا در چین از درمان ترکیبی طب رایج و طب سنتی استفاده شده است.

او تصریح کرد: بسیار مهم است که بیماری در هفته اول تحت کنترل قرار گرفته و از ورود آن به فاز بحرانی جلوگیری شود که در این زمینه، استفاده ترکیبی از داروهای شیمیایی و گیاهی، تاثیر بسزایی داشته است و درصد قابل توجهی از بیمارانی که تحت درمان ترکیبی طب سنتی و طب رایج قرار گرفته‌اند، بهبود یافته‌اند.

لی با اشاره به اینکه داروهای گیاهی در افزایش اثر داروهای شیمیایی نیز کمک‌ کننده هستند، از وجود چند فرمول داروی گیاهی برای درمان بیماران کرونایی در این کشور خبر داد و گفت: از داروهای گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش سرفه، کاهش التهاب و ادم ریه بیماران بهره گرفته شده و در برخی موارد، از دانش طب سوزنی هم استفاده می‌شود.

مسئول بخش کرونای بزرگ‌ترین بیمارستان طب چینی شهر پکن با تاکید بر اهمیت ایزوله کردن و قرنطینه برای کنترل بیماری، به تقسیم مداخلات درمانی بیماران کرونایی به سه سطح خفیف، شدید و بسیار شدید در این کشور اشاره کرد و افزود: بیمارستان‌ها هم بر اساس همین تقسیم‌بندی به بیماران خدمات ارائه داده و تعداد زیادی از پزشکان متخصص، در بیمارستان‌های محل بستری بیماران در فاز بسیار شدید، فعالیت می‌کنند.

وی همچنین از وجود مراکزی با عنوان کلینیک تب به عنوان مراکز غربالگری اولیه در این کشور برای تحت نظر قرار دادن افراد دارای علائم و جلوگیری از مراجعه مستقیم آنها به بیمارستان‌ها که عامل مهمی در افزایش شیوع بیماری است خبر داد.

«محمدرضا شمس اردکانی» مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت نیز در این نشست با قدردانی از متخصصان طب سنتی چینی، ابراز امیدواری کرد ادامه این نشست‌ها به نگارش دستورالعملی مشترک میان متخصصان طب ایرانی و طب چینی برای مقابله با ویروس کرونا منجر شود.

اردکانی همچنین خواستار ارائه توضیحاتی در خصوص مبانی طب چینی برای ورود به حوزه پیشگیری و کمک به درمان این بیماری شد.

پرفسور «لیو باو ین» رییس فدراسیون جهانی طب سوزنی و مشاور دفتر طب سنتی و مکمل سازمان جهانی بهداشت نیز از ایزوله کردن و قرنطینه، به‌عنوان اولین اقدام مهم در موفقیت برای کنترل شیوع ویروس کرونا یاد کرد و مداخلات درمانی را در درجه دوم اهمیت دانست.

در ادامه این نشست، شواهد بالینی بیماران ایرانی مبتلا به ویروس کرونا مطرح شد و درمان‌های متخصصان طب ایرانی و طب چینی برای آنان مورد بحث و تبادل نظر بین دو طرف قرار گرفت.

متخصصان طب سنتی ایرانی و طب سنتی چینی همچنین در این نشست که با موضوع ویروس کرونا برگزار شد ضمن تبادل نظر و بررسی تطبیقی علائم بیماران کرونایی و کمک به درمان آنها از دیدگاه طب ایرانی و چینی اعلام کردند درمان ترکیبی طب آکادمیک و علمی با طب رایج، به بهبود بیماران کرونایی کمک می‌کند.

در دومین نشست ویدئو کنفرانس با متخصصان طب چینی، دکتر «امیرهومن کاظمی»، متخصص طب سوزنی و نایب‌رییس فدراسیون جهانی طب سوزنی، دکتر «مهرداد کریمی»، متخصص طب سنتی ایرانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر «آرمان زرگران»، متخصص داروسازی سنتی و مشاور بین‌الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و دکتر «حسین رضایی‌زاده»، متخصص طب سنتی ایرانی و رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و «اسماعیل ناظم»، استاد دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان نمایندگان کشور ما حضور داشتند.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر