۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۵۷۶۲۷
‌ایالت‌های آمریکا یکی پس از دیگری با شیوع ویروس کرونا، شرایط اضطراری بهداشتی را تجربه می‌کنند و مقامات مسئول بر آن شده‌اند تا هرگونه تجمع بیش از یکهزار نفر را ممنوع اعلام کنند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مشرق، شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا تا شامگاه چهارشنبه به یکهزار ۳۱۲ نفر رسید. ۳۰ نفر در اثر این ویروس جان خود را از دست داده و تنها هشت نفر بهبود یافته‌اند.

بنابر اعلام مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا، ۹۲ نفر بر اثر سفر و ۷۵ نفر به دلیل ارتباط با فرد مبتلا، گرفتار این ویروس شده‌اند و دلیل ابتلای سایرین هم تحت بررسی است.

این مساله دامان پایتخت آمریکا یعنی واشنگتن دی‌سی را هم گرفته است به گونه‌ای که موریل باوزر شهردار واشنگتن دی‌سی اعلام کرد در این شهر شرایط اضطرار بهداشتی اعلام می شود.

وی روز چهارشنبه اعلام کرد که به خاطر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، مجاز است قرنطینه اجباری و لغو اجتماعات را همچون برنامه‌های سازماندهی شده کلیساها در داخل و اطراف پایتخت کشور، اجرا کند.

*اسقف‌های واشنگتن و ویرجینیا هم گفتند کلیساها از جمله کلیسای جامع ملی به مدت دو هفته بسته می‌شوند. مرکز کنوانسیون "والتر ای. واشنگتن" هم رویدادهای آینده را لغو کرد، همان‌طور که برخی از کنسرت‌ها هم تعطیل شد.

*برنامه ماراتون و همچنین مراسم رژه روز سنت پاتریک که برای یکشنبه برنامه ریزی شده بود هم تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

*دانشگاه‌ها و مدارس زیادی هم اعلام کرده‌اند قصد دارند تا برای ضد عفونی کامل، تعطیل شوند یا به صورت آنلاین تدریس انجام شود.

*بنا به گفته باوزر، ۶ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که شامل ۲ نفر از کسانی می شود که منبع آلوده مشخصی نداشته‌اند. از این رو، جمع مبتلایان به کرونا در منطقه کلمبیا، مریلند و ویرجینیا به حداقل ۲۹ نفر رسید.

شهردار واشنگتن دی‌سی یادآور شد هر کسی به عنوان شهروند وظیفه دارد تا تلاش کند گسترش این میکروب و این ویروس در جامعه ما کنترل شود.

*"باوزر" درباره برنامه‌های ورزشی یا سرگرمی هم گفت اکنون این قدرت را دارد که این بازی‌ها را تعطیل یا درهای ورزشگاه‌ها را به روی تماشاگران ببندد.

*مقامات بهداشت و درمان این منطقه هم در اوایل روز چهارشنبه توصیه کرده بودند که همه "تجمعات گسترده غیرنظامی" ۱۰۰۰ نفر یا بیشتر را تا پایان ماه ماه لغو کنند. مقامات بهداشت همچنین توصیه کردند خود قرنطینه‌ای افرادی که از کلیسای "مسیح جرج تاون" بازدید کرده اند، ادامه یابد که سه مورد مبتلا به کرونا با آنجا ارتباط داشته‌اند.

*آزمایش کرونای یک کشیش ۵۹ ساله و ۲ شرکت کننده دیگر در برنامه این کلیسا، مثبت شده است.

*مقامات بهداشتی گفته‌اند هر کسی که علائمی چون تب، سرفه یا تنگی نفس دارد و معتقد است که در معرض ویروس قرار گرفته‌است، باید برای انجام آزمایش، با پزشک معالج خود مشورت کند.

آزمایشگاه عمومی ایالتی این منطقه هم در حال حاضر قادر است آزمایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار را انجام دهد و پیش بینی می‌شود که ظرفیت آن به ۶۰۰ آزمایش برسد.

*مسئول بهداشت ویرجینا در عین حال گفت با توجه به تعداد محدودی از کیت‌های آزمایشگاهی، پزشکان ابتدا بیماران را از نظر آنفولانزا ، ذات الریه یا عفونت‌های باکتریایی آزمایش کنند تا این موارد رد شود.

*فرماندار هم از مردم خواست از تجمعات و رفت و آمدهای غیرضرور بپرهیزند و در صورت لزوم مدارس، کودکستان‌ها و خانه‌های سالمندان را تعطیل کنند.

* فعالان اقتصادی مریلند هم به صورت اتوماتیک مجاز خواهند بود تا اظهارنامه‌های مالیاتی را تا یکم ژوئن به تاخیر اندازند.

*مقامات گردشگری واشنگتن دی‌سی، چهارشنبه اظهار کردند که دو نفر از کسانی که در نشست لابی صهیونیستی در آمریکا(ایپک) حضور یافته بودند، به کرونا مبتلا شده‌اند و سه شرکت کننده دیگر هم ویروس داشته‌اند.

* کنوانسیون تکنولوژی سالانه با عنوان "ستلایت ۲۰۲۰" که برای ۳۹ سال در واشنگتن دی‌سی‌ برگزار می‌شد، اعلام کرد، زودتر تعطیل می‌شود. این کنوانسیون از روز دوشنبه آغاز به کار کرد و پایان آن برای پنج شنبه برنامه ریزی شده است اما قرار بود بیش از ۱۵ هزار نفر از بیش از ۱۰۰ کشور جهان در آن حضور یابند.

*آنتونی فاوسی مدیرکل موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هم روز چهارشنبه اعلام کرد ایالات متحده موارد بیشتری از ویروس کرونا را با توجه به گستردگی شیوع آن در کشور، شاهد خواهد بود.

*فاوسی ویروس کرونا را ۱۰ برابر از آنفولانزا کشنده‌تر دانست که تقریبا سالانه ۰.۱ درصد از مردم آمریکا به آن مبتلا می‌شوند.

*۳۸ ایالت آمریکا مواردی از کرونا را شناسایی کرده اند.

*ایالت اوهایو و آریزونا هم حالت فوق العاده بهداشتی اعلام کرد.

*انجمن ملی بسکتبال به دلیل ابتلای یک عضو آن به ویروس کرونا، مسابقات نهایی این فصل را به حالت تعلیق درآورد.

*دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ممنوع ورود مسافران غیرآمریکایی را از کشورهای اروپایی به استثنای انگلیس برای مدت ۳۰ روز ابلاغ کرد که از شامگاه جمعه اجرایی می‌شود.

*ادعای ترامپ برای داشتن برنامه‌های احیای اقتصادی همچون وام‌های کم‌بهره با صاحبان صنایع کوچک متاثر از کرونا، درخواست از کنگره برای تصویب کاهش فوری مالیات دستمزدها و مهلت به مالیات دهندگان بدون سود یا جریمه از سوی اشخاص حقیقی یا تجاری که تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند.

*سهام داو جونز وارد محدوده "بازار خرسی" شد و نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ واحد از ارزش خود را به خاطر کرونا از دست داد. این مساله تهدیدی برای اقتصاد جهانی و عاملی برای رکود است.

*ترامپ با برخی از مدیران صنعت بانکداری آمریکا در پی سقوط بی سابقه بازار سهام دیدار کرد که خود پیش از این، گام‌هایی را برای کمک به صاحبان صنایع و افرادی انجام داده‌اند که از شیوع ویروس کرونا متاثر شده‌اند.

*روند نزولی ارزش سهام داو جونز پس از اظهارات ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسافران اروپا، شدت یافت.

*ایالت می‌سی‌سی‌پی نخستین مورد کرونا مثبت را در این ایالت تایید کرد که این فرد به تازگی به ایالت فلوریدا سفر کرده بوده است.

*یک شهر در نیوجرسی هم از تالارها خواسته است در اقدامی پیشگیرانه، از برگزاری برنامه‌هایی که بیش از ۲۵ نفر حضور می‌یابند، خودداری کنند.

*اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک اعلام کرد سازمان‌دهندگان راهپیمایی روز سنت پاتریک موافقت کرده‌اند مراسم را به خاطر شرایط ویروس کرونا به تعویق اندازند. وی این اقدام را بهترین منفعت برای سلامت عمومی دانسته است.

*سناتور چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات آمریکا در مجلس سنا در واکنش به آخرین تصمیم دونالد ترامپ برای مبارزه با کرونا گفت: ما یک بحران بهداشت عمومی داریم. بهترین راه برای کمک به ایمن نگه داشتن آمریکایی‌ها و اطمینان از امنیت اقتصادی آنها این است که رئیس جمهوری ترامپ بر روی مبارزه با گسترش خود ویروس کرونا متمرکز شود. نگران کننده است، رئیس جمهوری نگفت که دولت چگونه به کمبود کیت‌های آزمایشگاهی می‌پردازد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر