۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۷۶۰۹
استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا:
محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی بر تقویت اقدامات پیشگیرانه در برابر شیوع بیماری کرونا بویژه جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات، آموزش و فرهنگ‌سازی اصول بهداشتی، سامان‌دهی تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده و کنترل تردد در مبادی ورودی استان تأکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، پورمحمدی ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه تجمعات یکی از علل شیوع ویروس کرونا است، افزود: تعطیل کردن فعالیت‌های اقتصادی و روال عادی زندگی در شرایط کنونی منطقی نیست و به جای آن باید رفت‌وآمدها و تجمعات محدود شود.

وی از پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه از قبیل محدودیت در فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اجرای طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تبریز و ضدعفونی کردن مراکز اقتصادی و بازار تبریز استقبال کرد و گفت: پدیده کرونا به احتمال زیاد تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت و باید سبک زندگی جدیدی را برای مقابله با این پدیده تمرین کنیم.

پورمحمدی از اتحادیه‌های صنفی و تشکل‌های اقتصادی خواست تا بحث اطلاع‌رسانی و پیشگیری از عوامل شیوع بیماری کرونا را جدی بگیرند و برای کنترل این بیماری در کنار دستگاه‌های اجرایی مسئول تلاش کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده از طریق داروخانه‌ها تأکید کرد و گفت: داروخانه‌ها مطمئن‌ترین شبکه توزیع این اقلام هستند و در صورت نیاز سایر نهادها نیز می‌توانند در این زمینه همکاری کنند.

پورمحمدی همچنین تداوم محدودیت تردد در مبادی ورودی استان را مورد تأکید قرار داد و از فرمانداران استان خواست با همکاری نهادهای مسئول، اقدامات کنترلی در مبادی ورودی شهرستان‌ها را تقویت کنند.

صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه، گفت: متوسط سن مبتلایان، 58 سال و فوت‌شدگان، 65 سال است.

در این جلسه مصوبات کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا درخصوص روند فعالیت بازار و مجتمع‌های تجاری و تولید و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر