۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۷۵۵۰
به دنبال تسریع شیوع کرونا در آمریکا، مسئولان بهداشت این کشور اعلام کردند که دست‌کم 34 ایالت آمریکا درگیر ویروس کرونا شدند و تعداد مبتلایان به این ویروس به 565 نفر و قربانیان آن به 21 تن افزایش یافتند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، در پی تسریع شیوع ویروس «کووید 19» در آمریکا، مسئولان بهداشت و درمان این کشور اعلام کردند ویروس کرونا دستکم در ۳۴ ایالت این کشور شیوع پیدا کرده است و در عین حال بحران ویروس کرونا در کشتی تفریحی «گرند پرینسس» همچنان رو به گسترش است.

بنا به گزارش شبکه «سی ان ان»، «گاوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا روز گذشته (یکشنبه) در یک کنفرانس خبری گفت که دستکم ۲۱ نفر از سرنشینان کشتی تفریحی گرند پرینس که احتمالاً امروز (دوشنبه) در «اوکلند» ایالت کالیفرنیا پهلو می‌گیرد، مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون از ۳۵۰۰ سرنشین کشتی،  ۱۹ تن از کارکنان و خدمه و دو مسافر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. آزمایش کرونای ۲۴ نفر دیگر منفی، و یک مورد بدون نتیجه بوده است. 

روز جمعه هفته گذشته، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که تمایل دارد مسافران و خدمه کشتی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در ایالات متحده درون کشتی بمانند و از آن خارج نشوند.

بنا به گزارش سی ان ان، دستکم ۲۱ نفر  در ایالات متحده آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که از این میان ۱۸ تن از ایالت واشنگتن، دو تن از فلوریدا و یک نفر از کالیفرنیا بوده است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که دستکم ۵۶۵ نفر در ایالات متحده آمریکا به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند که از آن میان ۷۰ نفر جزء آنهایی بوده‌اند که از کشورهای دیگر به آمریکا بازگشته بودند.

آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان حدود ۱۰۵ هزار نفر است و در مجموع نیز تعداد قربانیان این ویروس ناشناخته در سراسر جهان از مرز سه هزار و ۵۰۰ نفر گذشته است.

آمار و ارقام شیوع ویروس کرونا در جهان حاکی از آن است که این ویروس ناشناخته در تمامی قاره‌ها به جز قطب جنوب شیوع پیدا کرده است و اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا یک مرد ۳۵ ساله بوده است که ظاهراً به «ووهان» ایالت «هوبی» مرکز شیوع ویروس کرونا، سفر داشته است.

مقام‌های بهداشت آمریکا اعلام کردند که کیت‌های تست کرونا را تا پایان هفته جاری برای ۴۰۰ هزار نفر ارسال خواهند کرد و در هفته‌های آینده افراد بیشتری تحت آزمایش ابتلا به ویروس کرونا قرار خواهند گرفت.

روز گذشته، مقام‌های ایالت ویرجینیا دو مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کردند که از آن میان یکی از آنها یک نظامی بود که بعنوان اولین مورد ابتلای یک نظامی به این ویروس ناشناخته در خاک آمریکا به حساب می آید.

روز گذشته (یکشنبه)، ترامپ که به شدت به دلیل بی‌ اهمیت جلوه دادن ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته‌ است در پیامی توییتری در این خصوص گفت: «ما برای مقابله با حملات ویروس کرونا در کاخ سفید برنامه کامل و دقیقی در نظر گرفته‌ایم. ما از مدت‌ها قبل، مرزهایمان را در برخی نقاط مسدود کرده‌ایم که این امر یک موهبت بود».

وی ادامه داد: «معاون رئیس‌جمهوری (مایک پنس) عملکرد بسیار عالی داشت. رسانه‌ها و اخبار جعلی تمام تلاش خود را می‌کنند که کار را ما را بد جلوه دهند. جای تأسف است».

*واشنگتن

در حال حاضر 123 مورد ابتلا در ایالت واشنگتن گزارش شده است که اکثراً از منطقه «کینگ» و «اسنوهومیش» خارج از سیاتل هستند و در منطقه کینگ، ۱۷ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس مرگبار جان خود را از دست دادند و یکی از قربانیان نیز از منطقه اسنوهومیش بوده است.

*کالیفرنیا

هم‌اکنون ۱۲۴ مورد ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در کالیفرنیا ثبت شده است که شامل ۲۲ مسافری می‌شود که در کشتی سرنشین تفریحی گرند پرینسس در امتداد ساحل ایالت کالیفرنیا سوار بودند. به دنبال شیوع ویروس کرونا در این ایالت، فرماندار گاوین نیوسام، در ۴ مارس (۱۴ اسفند) اعلام وضعیت فوق‌العاده کرد.

*نیویورک

ایالت نیویورک تاکنون ابتلای ۱۰۵ مورد به ویروس کرونا را تأیید کرده است که ۱۲ نفر از آنها در شهر نیویورک بوده‌اند.

تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا موجی از نگرانی را در سراسر این کشور به وجود آورده است به طوریکه روز گذشته (یکشنبه)، روزنامه انگلیسی «دیلی میل» بر اساس یکسری اسناد محرمانه گزارش کرد که بیمارستان‌های آمریکا در حال آماده شدن برای پذیرش ۹۶ میلیون بیمار مبتلا به کرونا و مرگ نیم میلیون نفر بر اثر ابتلا به این ویروس ناشناخته در ایالات متحده آمریکا آماده می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر