۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۷۵۴۵
تصویب یک لایحه جدید در کنگره آمریکا به دولت این کشور امکان خواهد داد تا برای نقض حریم شخصی کاربران و جاسوسی دیجیتال از شهروندان راحت تر اقدام کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از آسین ایج، سناتورهای آمریکایی قصد دارند به بهانه مقابله با سواستفاده از کودکان در اینترنت و هرزه نگاری در فضای مجازی، شرکت های فناوری را تحت فشار بگذارند تا آنها با نیروهای قضایی و پلیس برای رمزگشایی از تولیدات و نرم افزارهای خود همکاری کنند.

شرکت های فناوری که از این مصوبه تخلف کنند به مجازات هایی محکوم خواهند شد. فعالان حوزه دیجیتال در امریکا می گویند این اقدام دولت آمریکا روشی جدید و غیرمستقیم برای تضعیف فناوری های رمزگذاری دیجیتال به بهانه تسهیل دسترسی پلیس و قوه قضاییه به جنایتکاران فضای مجازی است.

به گفته اما لیانسو از مرکز دموکراسی و فناوری آمریکا، کاخ سفید بدین شیوه قدرت بی سابقه ای برای قانون گذاری های تحمیلی بر علیه آزادی بیان در اینترنت خواهد داشت. دولت به این بهانه می تواند از شرکت های فناوری بخواهد تا آسیب پذیری های عمدی در خدمات و نرم افزارهای خود برای دسترسی پلیس ایجاد کنند. اما باید توجه داشت که هکرها هم می توانند از این مساله سواستفاده کنند.

مصوبه یادشده که EARN IT نام دارد، شرکت های فناوری را ملزم می کند که تبعیت خود از قانون مذکور را به تایید کمیسیونی متشکل از اعضای دولت، صنایع، مقامات قضایی و نمایندگان افراد قربانی و آسیب دیده برسانند.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر