۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۵۷۵۳۷
فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) گفت: سپاه استان قم تاکنون در ۱۰محور اساسی برای مقابله و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اقداماتی را صورت داده است.
به گزارش پایداری ملی، سردار شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه السلام گفت: از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در قم تاکنون سپاه استان به درخواست دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه مدیریت استان و با استفاده از ظرفیت بسیجیان جهادگر و رده‌های مختلف سپاه، اقداماتی را در ده محور انجام داده است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)گفت: سپاه پاسداران در زمینه‌های مختلفی از جمله توزیع ۱۸۲هزار بسته بهداشتی در سه مرحله بصورت خانه به خانه، عملیات ضدعفونی اماکن درمانی، زیارتی و عمومی و همچنین استقرار بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه با ظرفیت پذیرش ۲۰۰بیمار فعالیت داشته و تا زمان حل این مشکل به فعالیت خود ادامه می دهد.

سردار شاهچراغی ادامه داد: همچنین تامین کادر درمانی ۴ ایستگاه سیار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که از تاریخ ۸ اسفند ماه در مناطق آذر، شیخ آباد، شهر قائم و میدان نبوت برپا شده و تا کنون ۴۳۷۳ مراجعه کننده داشته است از جمله این اقدامات بوده است.

وی همچنین با اشاره به کنترل ورودی و خروجی عوارضی قم_‌تهران، قم_کاشان و راه آهن گفت: این طرح از ۱۴ اسفند ماه توسط ۳۰نفر از نیروهای یگان فاتحین هر روزه در حال انجام است و موارد مشکوک به مراکز درمانی انتقال داده می‌شود.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) پیگیری تولید ماسک با پارچه سه لایه به همت بسیج دانشجویی و با کمک خیرین، ضدعفونی سازی مساجد، اماکن عمومی و عابربانک‌ها توسط بسیج محلات، راه اندازی مرکز نقاهتگاه یاوران مهدی(عج) با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مشارکت در طرح «بسیج ملی مبارزه با کرونا» با همکاری اداره کل بهداشت قم و مقابله با محتکرین و اخلالگران سیستم توزیع اقلام بهداشتی در سطح استان را از دیگر اقدامات سپاه استان قم در مقابله با بیماری کرونا دانست.

منبع: صدا و سیما
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر