۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۷۵۲۸
سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه تاکنون 1669 نفر از مبتلایان قطعی به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند، از مردم خواست که طی این مدت به هیچ عنوان سفر نکنند و بدانند که هیچ نقطه‌ای به جز خانه آنها امن‌تر نیست.
به گزارش پایداری ملی، دکتر کیانوش جهانپور اظهار کرد: انتشار روزانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا اگر منجر به افزایش هوشیاری افکار عمومی نشود فایده‌ای نخواهد داشت. چرا که این آمار و ارقام برای متخصصان و پزشکان کاربرد دارد و دلیل اینکه ما به صورت روزانه آمار مبتلایان را اعلام می‌کنیم این است که عموم افراد توجه جدی‌تری به این موضوع داشته باشند.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا افزود: متاسفانه روز گذشته با افزایش سفر به استان‌های شمالی کشور مواجه بوده‌ایم و این موضوع می‌تواند برای سلامت مسافران و حتی بومیان خطرناک باشد. استان مازندران تا کنون جزء استان‌های اول ما در مورد ویروس کرونا نبود اما در حال حاضر 606 نفر در این استان به کوید19 مبتلا شده‌اند و دلیلش این سفرهایی است که طی روزهای اخیر به این استان صورت گرفته است.

جهانپور با بیان اینکه این بیماری بیماری جدیدی است و واکسن ندارد تصریح کرد: راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خود مراقبتی و دیگر مراقبتی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت‌های تردد با ابزار قانونی در دستور کار دولت قرار گرفته است گفت: در حال حاضر 30 آزمایشگاه کشور آزمایش‌های مربوط به ویروس کرونا را انجام می‌دهند و از دیروز تا امروز نیز 1076 نفر مبتلای قطعی به کوید19 در کشور شناسایی شده‌اند و تا کنون نیز 5823 نفر مبتلای قطعی به این ویروس داریم و 16 هزار نفر نیز در بیمارستان‌های معین به دلیل علائم مشکوک به کرونا بستری شدند.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ادامه داد: خوشبختانه تعداد بهبود یافتگان در حال افزایش است و در برخی استان‌ها تا 40 درصد بهبودی بین مبتلایان قطعی گزارش شده است.

جهانپور با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 21 مورد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند اظهار کرد: در مجموع 145 نفر به دلیل ابتلا به این بیماری تا کنون جان خود را از دست داده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم که تعداد آزمایشگاه‌هایی که آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام می‌دهند به زودی به 100 آزمایشگاه افزایش پیدا کند. در حال حاضر جواب قطعی قابل ارائه به مراکز بیمارستانی توسط آزمایشگاه‌ها پس از 48 ساعت از آزمایش آماده می‌شود. توصیه من به تمام افراد این است که طی این مدت به هیچ عنوان سفر نکنند و بدانند که هیچ نقطه‌ای به جز خانه آنها امن‌تر نیست.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر