۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۷۴۹۶
معاون رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه اعتراف کرد ظرفیت این کشور برای انجام آزمایش‌های تشخیص کرونا جوابگوی تقاضاهای موجود نیست.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مشرق، «مایک پنس»، معاون «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت تهران) اعتراف کرده تعداد کیت‌های تست کرونا در این کشور جوابگوی تعداد تقاضاها نیست.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی درباره سخنان پنس نوشته است: «حتی بعد از فریادهای مقام‌های ایالتی و محلی مبنی بر اینکه ایالات متحده از درک وسعت شیوع کرونا غافل مانده،  سردرگمی‌ها و تأخیرها در گرفتن تست کرونا از آمریکایی‌ها همچنان ادامه دارند.»

به نوشته این شبکه خبری، مایک پنس که از سوی دونالد ترامپ به عنوان رئیس کارگروه پاسخ به بحران کرونا تعیین شده پنجشنبه به کمبود کیت‌های مورد نیاز برای گرفتن آزمایش‌های ابتلا به کرونا اعتراف کرده است.

پنس هنگام بازدید از تأسیسات شرکت «تری‌ام» در ایالت مینه‌سوتا در جمع خبرنگاران گفت: «ما امروز آزمایش‌های کافی که بتواند جوابگوی میزان تقاضایی باشد که پیش‌بینی می‌کنیم مطرح شود نیستیم.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد دولت آمریکا قادر خواهد بود امکانات آزمایش کرونا را تنها برای کسانی که گمان می‌رود در معرض این ویروس قرار گرفته باشند و یا کسانی که نشانگان ابتلا به کرونا را بروز می‌دهند، فراهم کند.

سی‌ان‌ان نوشته سخنان آقای پنس در حکم اعتراف به عدم آمادگی کافی دولت ترامپ برای برطرف کردن تقاضاهای فزاینده‌ای است که انتظار می‌رود برای انجام آزمایش کرونا بروز کنند.

رسانه آمریکایی، علاوه بر این، سخنان پنس را آخرین نمونه از بیانیه‌های سردرگم‌کننده دولت ترامپ درباره میزان در دسترس بودن تست تشخیص کرونا برای مردم دانسته است. این مسئله به یکی از نقائص جدی دولت ترامپ در مقابله با کرونا تبدیل شده و باعث یأس پزشکان و مسئولان بهداشت ایالتی شده است که می‌خواهند سریع‌تر بیماران مبتلا به کرونا را شناسایی کرده و آنها را قرنطینه کنند.

«گاوین نیوسام»، فرماندار ایالت کالیفرنیا هفته گذشته درباره ظرفیت این ایالت برای انجام آزمایش تست کرونا گفت: «به کلام ساده، امکانات کافی نیست.»

روز چهارشنبه، «مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها» در آمریکا اعلام کرده بود که هر فردی بنا به تشخیص پزشک می‌تواند آزمایش تشخیص کرونا بدهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر