۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۷۴۲۳
بعیدی‌نژاد تشریح کرد
سفیر ایران در لندن به تشریح طراحی‌های شبکه منافقین و جریان‌های معاند خارج از کشور در پی شیوع کرونا در ایران پرداخت.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن امشب (سه‌شنبه) در صفحه تلگرامش نوشت: شبکه سازمان منافقین و جریان‌های معاند جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با طراحی یک سیاست خبری و‌ رسانه‌ای بسیار مزوّرانه می‌خواهند به خیال خام خود، مردم و افکار عمومی ما را در یک بن بست فکری قرار دهند. اعضای سازمان منافقین و شبکه‌های معاند از طرفی در چند روز اول ابتلای کشور به ویروس کرونا که هنوز نیازی به سازماندهی دریافت کمک‌های پزشکی بین‌المللی و خرید اقلام فوری از کشورهای خارجی مطرح نبود، 

مرتب تبلیغات سازماندهی شده‌ای را طراحی کرده بودند که القا کنند که نظام از یک طرف در انزوای بین‌المللی قرار دارد که کشوری حاضر به ارسال کمک‌های فوری به ایران نیست و اما از طرف دیگر، حتی در موارد مشخص هدایا و کمک‌های خارجی در دسترس هم، کشور تمایل دارد حتی به قیمت از دست رفتن جان مردم، همین موارد کمک‌های اهدایی کشورهای غربی را رد کند.

وی می‌افزاید: اما در مرحله دوم افزایش تلاش‌های سازماندهی شده کشور برای کاهش ابتلای عموم مردم به ویروس کرونا و از جمله آمادگی جذب کمک‌های سازمان بهداشت جهانی، کمک‌های اهدایی کشورهای خارجی و همچنین تلاش کشور برای خرید اقلام مورد نیاز پزشکی از خارج از کشور، همان جریان، کمپینی را شروع کرده‌اند که تجهیزات خارجی آلوده هستند و کشور نباید به هیچ وجه به سلامت اقلام پزشکی خارج از ایران اعتماد کند.

بعیدی‌نژاد اضافه کرده است: این روزها هر روز هزاران توئیت و اطلاعات مجعول توسط منافقین با این مفهوم مشترک تولید می‌شود که اقلام پزشکی خارجی آلوده هستند و مردم باید از استفاده از این اقلام خودداری کنند. همین جریان با راه اندازی هشتگ‌هایی در فضای مجازی تحت عنوان «کیت‌های آلوده» با پروفایل دینی - مذهبی و یا شخصیت‌های فداکار و شهید نظام، سعی در انحراف افکار عمومی دارند. برخی از افراد در فضای مجازی نیز ممکن است تحت تاثیر پیام‌های حماسی این جریانات مشکوک قرار گیرند و ناآگاهانه با پیام آنها همدردی کنند؛ اما هدف اصلی این تبلیغات ایجاد بی اعتمادی بین مردم و مسئولان نظام است.

وی در پایان با بیان اینکه بی شک سیاست اصلی کشورمان افزایش توان و تولید داخلی تجهیزات پزشکی و کیت‌های تشخیص توسط نیروهای کارآمد و‌ پرتوان سربلند کشورمان است، عنوان می‌کند: اما همزمان، برای تقویت و تجهیز نظام بهداشتی و پزشکی فوری کشور به تجهیزات و اقلام پزشکی لازم، کشورمان با اعمال و رعایت تمامی استانداردهای ایمنی لازم، این اقلام لازم را از منابع مورد اعتماد تهیه و برای سلامت مردم عزیزمان به کار خواهد گرفت.

به گزارش پایداری ملی، حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن دیروز (دوشنبه) از ارسال اولین محموله هدایای انگلیس، فرانسه و آلمان برای مقابله با ⁧‫ویروس کرونا‬⁩ به تهران خبر داد و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران (+) نیز امروز (سه‌شنبه) ضمن تشریح اقدامات وزارت خارجه در پی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد کهکمک‌های ارائه شده از سوی سه کشور آلمان، انگلیس و  فرانسه نیز بامداد امروز (سه‌شنبه) وارد کشور شده است. 

لازم به ذکر است سه کشور اروپایی روز گذشته همچنین در بیانیه‌ای این کمک‌ها را شامل تجهیزات برای تست‌های آزمایشگاهی و دیگر تجهیزات شامل لباس‌های محافظ و‌ دستکش اعلام کرده و متعهد شدند که حدود پنج میلیون یورو از طریق سازمان جهانی بهداشت و آژانس‌های تخصصی سازمان ملل برای مقابله با شیوع این ویروس در اختیار ایران قرار دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر