۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۵۷۴۱۸
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به اینکه روند بستری در بیمارستان‌های قم همچنان صعودی است از مردم استان تقاضا داریم تا بهداشت فردی را رعایت کرده و قرنطینه خانگی را جدی بگیرند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ابرنا ، دکتر علی ابرازه روز سه‌شنبه در گفت و گویی، افزود: سیر صعودی ابتلا به بیماری کرونا تا زمانی که مردم مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، ادامه می‌یابد و اگر خود مردم به این امر توجه داشته باشند، به طور قطع شاهد سیر نزولی خواهیم بود.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۸۴۰ نفر در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۸۵ نفر با بهبودی کامل از این مراکز مرخص شده‌اند.

ابرازه تاکید کرد: هیچ بیماری با مشخصه کرونا به بیمارستان شهدای نیروگاه مراجعه نکرده‌است، و مادران باردار و دیگران می‌توانند به راحتی از خدمات این بیمارستان استفاده کنند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به منظور کاهش بار مراجعات به اورژانس های بیمارستانی، ۱۳ مرکز جامع خدمات سلامت در استان قم فعال شده که ۱۶ ساعت در شبانه روز خدمات رسانی می‌کنند به همین دلیل بیماران می‌توانند به جای مراجعه به اورژانس های بیمارستانی به این مراکز مراجعه کنند.

بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت تا ظهر دیروز (دوشنبه)، هزار و ۵۰۱ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر فوت کرده‌اند.

تاکنون ۹۱ هزار و ۳۰۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۲۰ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۵۳ نفر بهبود یافته اند.

«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در اجتماعات به جد پرهیز کنند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر