۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۷۳۹۴
عضو کمیته علمی بیماری کرونا اعلام کرد:
عضو کمیته علمی کرونا در تهران گفت: تیم علمی کرونا در راستای تهیه نحوه غربالگری بیمار از حیث علمی- تحقیقاتی و ارائه راهکارهای جدید فعالیت می کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر - دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تیمی که پیش از این در خصوص موضوعات شیمیایی فعالیت می کرد اکنون در خصوص بیماری کرونا مباحث علمی از هر حیث را ارائه می کند.

وی با بیان اینکه این تیم متشکل از متخصصان ویروس شناس، فوق تخصص ریه، متخصصان دارویی و... تشکیل شده است، بیان کرد: ما در این تیم هر هفته جلسه ای در خصوص بیماری کرونا برگزار و نتایج را هر هفته اعلام می کنیم.

قانعی افزود: این تیم روی بیماری کرونا تحقیقات خود را آغاز کرده اند و هر چه نتیجه می گیرند را طی جلسات اعلام و مورد بررسی قرار می دهند؛ این نتایج به زودی از سایت های علمی منتشر خواهد شد.

عضو کمیته علمی بیماری کرونا در تهران گفت: در این تیم دیاگرام (فلوچارت ) یا نحوه غربالگری بیماران مبتلا به کرونا هر هفته تهیه می شود تا اقدامات مربوط کرونا در راستای درمان به درستی انجام شود.

وی در خصوص روش هایی که در این دیاگرام ارائه می شود، گفت: نحوه برخورد با بیمار در خصوص منفی بودن تست، مثبت بودن تست، بیمار کجا برود، چه اقدامی شود، پیشگیری از ابتلا به ویروس، درمان ها و ... در این فلوچارت ارائه می شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: اطلاعات را به وزارت بهداشت ارائه می کنیم.

عضو کمیته علمی بیماری کرونا در تهران عنوان کرد: نتایج تحقیقات هر یک از اعضای این کمیته در جلسه هفتگی ارائه و در نهایت نتیجه گیری کلی می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر