۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۷۲۹۸
استاندار آذربایجان شرقی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: تاکنون در تمامی بحران‌ها و مشکلات با همراهی مردم توانسته‌ایم موفق باشیم و این بار نیز با آگاه‌سازی مردم و جلب همراهی آنان خواهیم توانست به سلامت از این پدیده عبور کنیم.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، پورمحمدی با تأکید بر تقویت اقدامات قرارگاه پدافند زیستی استان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا و پشتیبانی همه دستگاه‌های استان از دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این زمینه، آگاه‌سازی جامعه و جلب همراهی مردم و تشکل‌های مردمی را لازمه موفقیت در مدیریت و مهار این پدیده دانست.

وی با تأکید بر اقدامات جدی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: اولین قدم در این زمینه، آگاه‌سازی و بالا بردن اطلاعات مردم است و از همه مردم می‌خواهیم ضمن رعایت دقیق اصول بهداشتی، در صورت داشتن علایم بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

پورمحمدی اضافه کرد: پرهیز از تجمعات غیرضروری و ضدعفونی کردن تمام مراکزی که محل مراجعه عمومی هستند از دیگر کارهای ضروری است که باید از سوی دستگاه‌های مسئول جدی گرفته شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تأمین امکانات و نیازهای بهداشتی مردم تأکید کرد و با تأکید بر اینکه نسبت به سلامت مردم، هیچ تعارفی نداریم، گفت: دستگاه قضایی به صورت جدی با کسانی که نسبت به انجام وظایف خود در قبال سلامت مردم کوتاهی می‌کنند یا نگرانی مردم را وسیله سودجویی قرار داده‌اند برخورد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه از مثبت اعلام شدن آزمایش 6 نفر از افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ موردی از فوت بر اثر کرونا در استان نداشته‌ایم و حال عمومی افراد مبتلا نیز خوب است.

محمدحسین صومی با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان آماده پذیرش مراجعان هستند، افزود: از نظر امکانات درمانی در استان مشکلی نداریم و دو بیمارستان نیز در تبریز برای پذیرش بیماران کرونا در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر تداوم اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا بویژه ضدعفونی کردن فضاها و سطوح تماس در اماکن عمومی و ادارات، گفت: با اطلاع‌رسانی‌های خوبی که صورت گرفته مردم آگاهی نسبتاً خوبی نسبت به علایم این بیماری و راه‌های پیشگیری از آن دارند که این اطلاع‌رسانی‌ها نیز باید ادامه یابد.

سایر اعضای قرارگاه پدافند زیستی استان نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته برای کنترل بیماری کرونا، دیدگاه‌های خود را در خصوص راهکارهای جلوگیری از شیوع این بیماری ارائه کردند.

در این جلسه همچنین مقرر شد درخصوص تعطیلی مدارس استان، بر اساس مصوبه وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی مدارس تا روز دوشنبه هفته آینده عمل شده و نسبت به تداوم تعطیلی، پس از اظهار نظر این وزارتخانه درباره مناطق آلوده کشور تصمیم‌گیری شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر