۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۷۲۶۳
رییس نظام پزشکی مشهد گفت: تاکنون افزون بر ۷۰ پزشک متخصص و عمومی عضو این نهاد برای درمان و پیشگیری از بیماری کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا - دکتر علی بیرجندی‌نژاد افزود: پزشکانی که داوطلب درمان بیماران مشکوک به کرونا شده‌اند طبق نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراکز درمانی، درمانگاه‌های سطح شهر، بیمارستان‌ها و مراکز راهنمایی و پاسخگویی به بیماران خدمت خواهند کرد.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌های درمانی و مراقبت‌های بهداشتی برای پیشگیری از انتقال و انتشار ویروس کرونا به مطب‌های پزشکان، درمانگاه‌ها و سایر مراکز درمانی و پزشکان ابلاغ شده است.

وی از مردم خواست برای اقدامات درمانی غیر ضروری مانند امور زیبایی یا حتی دندانپزشکی که ضروری نباشد تا اطلاع ثانوی به مطب‌ها و مراکز درمانی مراجعه نکنند.

دکتر بیرجندی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و اقدامات حفاظتی در پیشگیری از کرونا گفت: پرهیز از خروج بی‌دلیل از منزل، تجمع نکردن در حرم مطهر رضوی و مساجد، عدم تجمع افراد بویژه در محل های سربسته، تعطیلی همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی در شرایط فعلی نقش مهمی در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا دارد.

نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۴ هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناسان دارای پروانه مانند بینایی سنج، شنوایی سنج و فیزیوتراپ دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر