۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۵۷۲۶۱
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مردم برای کنترل و پیشگیری از بیماری باید اقداماتی را انجام داده و از برخی کارها هم به شدت خودداری کنند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا - دکتر محمد امانی اظهار داشت: شست و شوی مداوم دست با آب و صابون، ضد عفونی سطوح و عدم تماس دست با صورت شاه کلید پیشگیری از بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه از دست دادن به دیگران و روبوسی برای پیشگیری از بیماری خودداری کنید و گفت: از حضور در مکان های پرتجمع، شلوغ و پرتردد در این ایام خودداری کنید.

امانی با اشاره به اینکه ویروس کرونا براحتی منتقل می‌شود، گفت: باید از حضور در مکان‌های عمومی که احتمال وجود ویروس هست به شدت خودداری کنیم.

وی ادامه داد: در صورت حضور در مکان های شلوغ و پرتردد، توصیه می‌شود وسایل شخصی خود را حتما ضد عفونی کنید و انجام ضدعفونی وسایل شخصی را در این ایام جدی بگیریم.

امانی به افراد توصیه کرد که از تماس دست با دهان، مخاط بینی و چشم به شدت خودداری کنند و حتما قبل از خوردن غذا دست خود را با آب و صابون بشویند.

وی با بیان اینکه باید از مصرف مواد غذایی بسته بندی نشده حتی الامکان پرهیز کنیم، تاکید کرد: با انجام اقدامات فوق می‌توان چرخه انتقال بیماری را قطع کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی افزود: اگر فردی از اعضای خانواده دچار سرماخوردگی شد با وی تماس مستقیم نداشته باشیم. 

بهتر است فرد مبتلا در یک اطاق جداگانه حداقل یک تا ۲ روز استراحت کند تا سیر بیماری طی شود و پیشگیری هم صورت گیرد. این افراد از وسایل مجزا در داخل خانه استفاده کنند.

امانی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک برای همه افراد جامعه توصیه نمی‌شود، گفت: ماسک‌ها اثر پیشگیری کننده چندانی ندارند ولی افراد مبتلا یا سایرین که با آنان در ارتباط هستند باید از ماسک استفاده کنند.

وی به افرادی که مبتلا به بیماری های کرونا، سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند توصیه کرد حتما ماسک بزنند تا ضمن جلوگیری از پخش شدن ترشحات تنفسی از انتقال بیماری به سایر افراد جلوگیری شود.

امانی اظهار داشت: هرچند بیماری کرونا شبیه سرماخوردگی یا آنفلوانزا است اما  هر سرماخوردگی به معنای ابتلا به کرونا نبوده و ابتلا به بیماری کرونا به معنی فوت این افراد نیست.

وی با اشاره به اینکه مهمترین درمان بیماری های ویروسی و درگیری‌های تنفسی استراحت است، گفت: مصرف مایعات به خصوص مایعات گرم به میزان کافی، استراحت و فعالیت نکردن مهمترین کار برای پیشگیری از این بیماری است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی افزود: افرادی که داروهای مهار کننده ایمنی بدن استفاده می‌کنند، مبتلایان به دیابت و بیماری قلبی توصیه می شود که به هیچ وجه از منازل خود خارج نشوند.

وی گفت: اگر افرادی دچار علائم بیماری کرونا مانند تنگی نفس و تب شدید و سرفه های خشک شدند، به مراکز درمانی مراجعه کنند تا پس از بررسی ها تحت مداوا قرار گیرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر