۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۷۲۵۲
جهانگیر در نشست سراسری با مدیران کل ستادی و استانی که ازطریق ویدئوکنفرانس برگزارشد با تأکید بر رعایت حقوق زندانیان گفت: حفظ سلامتی زندانیان و رسیدگی به وضعیت بهداشتی زندان ها ازحقوق زندانیان است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایلنا، علی‌اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها با تأکید براینکه ما در قبال تأمین امنیت، سلامت و تربیت زندانیان حساس هستیم اظهارداشت: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری ازورود ویروس کرونا به زندان ها واقدامات فوق العاده بهداشتی ازجمله ضد عفونی نمودن روزانه و مستمر بخش ها و وسایل مورد نظر و قرار دادن وسایل بهداشتی دردسترس زندانیان و ارائه آموزش های لازم به زندانیان و زندانبانان برای خود مراقبتی ونیز تشکیل کمیته های سلامت در زندان ها برای کنترل و مراقبت ازوضعیت سلامت زندانیان به صورت شبانه روزی برای شناسایی افراد درمعرض خطر به نحوی که با شنـاسایی و تشخیص اولیه پزشکان زندان نسبت به جداسازی وسایراقدامات بهداشتی و درمانی افراد بدون فوت وقت اقدام گردد.

وی خطاب به مدیران زندان های سراسر کشورگفت: با توجه به شرایط موجود از اعزام غیر ضروری زندانیان به مراجع قضایی بدون هماهنگی های لازم خودداری کنید. همچنین تمامی بازدیدها از زندانها به جز مراجع قضایی و مراجع بهداشتی ودرمانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی لغو می گردد.

رئیس سازمان زندان ها ادامه داد: انتقال زندانیان به زندان دیگر فعلاً برای حفظ سلامت زندانیان متوقف و انجام ملاقات های خانواده­ها تا گذراز این شرایط صرفاً با هماهنگی های لازم و با تدابیر بهداشتی به ملاقات های کابینی محدود شود.

وی گفت: کنترل کامل اماکن بهداشتی، درمانی و همچنین اماکن طبخ غذای زندانیان، کنترل ویژه برروی مواد غذایی در بدو ورود به زندان ها ازجمله اقداماتی است که مدیران زندان ها علاوه بر رویه های جاری بهداشتی و درمانی باید اجرا نمایند.

دکتر جهانگـیر با اشـاره به بخشنامه صـادرشـده درخصوص رصـدکامل وضعیت سلامتی زندانیان ومعاینه افراد مشکوک خواستار ارائه گزارش روزانه توسط مدیران کل استان ها درخصوص وضعیت سلامتی زندانیان و اقدامات انجام شده برای آنها شد.

رئیس سازمان زندان ها دربخش دیگری از سخنان خود گفت : با فرا رسیدن روزهای پایانی سال و وضعیت اقتصادی کشور باید توجه بیشتری به خانواده زندانیان داشته باشیم و نباید هیچ خانواده نیازمندی در انجمن های حمایت بدون توجه و حمایت لازم مادی و معنوی باقی بماند.

دکتر جهانگیر با اشاره به اجرای طرح پابندهای الکترونیک گفت: یکی از بخش هایی که خیرین عزیز می توانند در آن حضورداشته باشند تهیه این پابندها برای استفاده زندانیان واجـد شرایط است چرا که با اینکاربه جـای آزادی یک زندانی با حبه کردن یک پابند تا سالیان زیاد زندانیان بیشتری را می توانند حمایت نمایند.

این مقام ارشد قضایی دربخش دیگری ازسخنان خود گفت: یکی از وظایف مهم مدیران زندان ها حضورمداوم در بین زندانیان و بررسی پرونده های آنان است.

وی ازمدیران ومددکاران زندان ها خواست ضمن دیداربا تمامی زندانیان وبررسی پرونده های آنان از تمامی ظرفیت­های قانونی برای ارائه تسهیلات حقوقی برای آنان با هماهنگی مراجع قضایی اقدام نمایند.

دکتر جهانگیرتأکید کرد: صرف شنیدن سخنان زندانیان کافی نیست و باید پیگیری های لازم تا زمان حصول نتیجه انجام شود تا خدای ناکرده هیچ فردی بدون دلیل ولو برای یک ساعت درزندان نماند واگر امکان استفاده آنان از تسهیلات قضایی وجود دارد ازآن بهره مند شوند.

رئیس سازمان زندان ها درپایان با اشاره به آماده شدن طرح تحول در زندان ها گفت: این طرح که با هدف توسعه خدمات قضایی، برنامه های اصلاحی وتربیتی و ارتقاء نظم وامنیت درزندان ها طراحی شده است به زودی پس از تأیید ریاست محترم قوه قضائیه ابلاغ خواهد شد.

پس ازسخنان رئیس سازمان زندان ها تعدادی از مدیران به طرح پرسش ها و نظرات خود پرداختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر