۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۷۲۴۱
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بعضی کشورها که سعی دارند ایران را منشا ویروس کرونا معرفی کنند خود چندین ماه است که درگیر این ویروس هستند و از سویی توان تشخیص آن را هم ندارند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس - سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی اظهار نظرهای تعدادی از مقامات کشورهای منطقه در مورد شیوع ویروس کرونا،‌گفت: بعد از اینکه کشورها که سعی دارند ایران را منشا این ویروس معرفی کنند خود چندین ماه است که درگیر این ویروس هستند اما آماری از قربانیان خود و میزان مبتلایان ارائه نکرده‌اند و حتی توان ارائه آن را هم ندارند.

وی افزود: این کشورها در حوزه بهداشت و درمان به آن اندازه رشد نکرده‌اند که بتوانند ویروس کرونا را تشخیص دهند و اگر آماری می‌دهند آمار آنها قابل اتکا و استناد نیست و تنها در صدد هستند مشکلات خود را به گردن ایران بیندازند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت:‌در نشستی که با دبیر WHO داشتیم رئیس این سازمان به صراحت عنوان کرد تنها کشوری که در خاورمیانه در حوزه بهداشت و درمان آمار دقیقی می‌دهد،‌ ایران است و کشورهای دیگر اگر آماری هم می‌دهند قابل تائید و استناد نیست.

مره‌صدق خاطرنشان کرد:‌ شاید در بعضی کشورهای منطقه امکانات لوکس بیمارستانی مشاهده شود اولا این امکانات برای همه نیست و تنها تعداد معدودی از ثروتمندان قادر به استفاده از آن هستند و بهداشت عمومی در این کشورها وجود ندارد و از سوی دیگر سیستم بهداشت و درمان این کشورها به آن اندازه رشد پیدا نکرده که قادر به تشخیص بیماری باشند.

وی در پایان گفت: همانطور که گفتم تنها در برخی بیمارستان‌های این کشورها امکانات لوکس درمانی وجود دارد و البته عموم مردم از این سیستم فراگیر و جامع محرومند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر