۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۷۲۱۹
نشست مشترك فرمانداران و مديران ارشد دانشگاه علوم پزشكي کرمانشاه پیرامون مقابله با كرونا ويروس برگزار شد.
سینا مظفری
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، به منظور پیشگیری و كنترل کرونا ويروس در سطح شهرستان‌ها، نشستی با حضور فرمانداران، مدیرکل پدافند غیر عامل و رئيس و معاونين دانشگاه علوم پزشکی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه برگزار شد.

غلامرضا مرتضوی مدیرکل پدافند غیر عامل کرمانشاه با تاکید بر ضرورت کنترل اخبار فضای مجازی و همچنین افکار عمومی بیان داشت: متاسفانه در مواقع بحران اخبار کذب به سرعت انتشار می یابد و همین امر باعث افزایش نگرانی مردم می شود. مردم تمامی اخبار حقیقی را فقط از منابع تایید شده رصد نمایند.

وی همدلی و همکاری بین مسئولین و همچنین تعامل با مردم را دو عنصر مهم و مکمل هم برای عبور از بحران ها عنوان نموده و اظهار داشت: مجموعه مسئولین و ادارات استان مانند همیشه در کنار هم بوده و با یاری خدا به اهداف خود که همان خدمت رسانی به مردم است، خواهند رسید.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان در مورد تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی افزود: تصمیمات با توجه شرايط اتخاذ می گردد و اگر سلامت مردم در گرو تصمیمات مسئولین باشد، یقینا بهترین تصمیم گیری ها انجام خواهد شد.

در ادامه رئيس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن بیان انتظارات و رفع نواقص موجود در شهرستان ها، از فرمانداران خواست تا مباحثی همچون آموزش و فرهنگ سازی در مقابله با بیماری کرونا ویروس و همچنین تاکید بر تشدید رعایت بهداشت فردی را شهرستان ها گوشزد نمایند.

محمد ابراهیم الهی تبار معاون استانداري نيز در مورد این بیماری اظهار داشت: وزارت بهداشت در کشور و دانشگاه علوم پزشکی در استان متولی مقابله با کرونا ویروس است و  تمامی دستگاه ها مي بايست با دانشگاه همراهی و همکاری داشته باشند.

وی حضور و مشارکت مردم را بهترین وموثرترین روش برای مقابله با این بیماری دانست و تاکید کرد: همراهی مردم نیاز به آموزش دارد و دانشگاه علوم پزشکی باید هدایت گر نگرانی مردم باشد و نکات بهداشتی را گوشزد کند و در این کار از ظرفیت تمام رسانه ها بهره بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه تجربه زلزله سرپل ذهاب و پیشگیری از بروز مسائل بهداشتی را الگوی مناسبی برای مقابله با کرونا در استان دانست و گفت: در زلزله سرپل ذهاب علیرغم امکان بروز مسایل تهدیدکننده بهداشتی، با  برنامه ریزی وآموزش مردم، شرایط بهداشتی منطقه بهتر از قبل زلزله شد. 

الهی تبار افزود: باید به طور گسترده و بصورت کافی به مردم بگویند که چه باید کنند و فرمانداران برای آگاهی بخشی از تمام ظرفیت ها استفاده کنند تا مواجهه با این ویروس به یک معرفت عمومی تبدیل شود. 

معاون استاندار كرمانشاه با بیان اینکه مقرر شده  تعطیلی مدارس و دانشگاهها با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی استان وبا توجه به شرايط صورت بگیرد افزود: در ارتباط با مرزها آموزش مرزنشین ها بسیار مهم است و حتما این مناطق ازسوی دانشگاه علوم پزشکی بطور ویژه توجه شود.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر