۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۵۷۱۷۴
شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در نشستی با مقامات بلند پایه در پکن گفت که ویروس کرونا بزرگترین و سریعترین بحران بهداشتی برای مردم چین بوده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل ازایرنا- خبرگزاری شینهوا نوشت که این یکی از بی سابقه ترین نشست های رهبران چین با حضور بسیاری از مقام های ارشد درخصوص موضوع کرونا و بحران سلامت در چین بود که به صورت ویدیویی در مقامات و مراکز رسمی قرار می گرفت.

رییس جمهوری چین با اشاره به این که شیوع کرونا بسیار سریع بود، گفت که این یک چالش بزرگ برای ما بود اما این ویروس مهار می شود و اقتصاد چین به مدار عادی باز می گردد.

او با بیان این که چین اهداف رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی را رها نخواهد کرد، افزود: به همان میزان که ویروس گسترش یافت ما هم سیاست های مقتدرانه ای برای حراست از اقتصاد و جامعه  و بخش های کاری و زندگی مردم اتخاذ می کنیم.

وی تاکید کرد که از سال ۱۹۴۹ میلادی که چین نو تاسیس شد، کشور هرگز درگیر چنین بحران بهداشتی روبه رو نشده بود. این ویروس بسرعت گسترش یافت و تعداد زیادی را مبتلا کرد و تلفاتی برجا گذاشت و کار پیشگیری و درمان و کنترل آن نیز بسیار سخت بود.

وی کرونا را بحران و در عین حال یک آزمایش برای چین دانست و گفت : این تجربه بسیار بزرگی برای ما بود که در آینده برای مقابله باچنین مشکلات و بحران هایی آماده تر باشیم.

شی تصریح کرد که به رغم همه این چالش ها ارزیابی های حزب حاکم از کرونا دقیق و تدابیر اتخاذ شده برای آن مهم و موثر و اقدامات صورت گرفته بموقع بود.

وی گفت که پیشگیری و کنترل کرونا در شهر استان هوبی و شهر ووهان مرکز آن و جلوگیری از سرایت گسترده آن به شهر پکن پایتخت دو راهبرد بسیار مهم چین در این ایام بوده است.

وی افزود : حالا دیگر وقت آن است که شیوع بیماری را متوقف کنیم. بیماران را بسرعت مداوا و ضریب مرگ و میر را باز هم کاهش دهیم و هر تلاشی لازم است انجام دهیم که ویروس به هیچوجه در پکن سرایت نکند.  

او گفت که تمامی منابع آلودگی و منشاء های آن که ممکن است پکن و مناطق اطراف آن از جمله شهر تیان جین و استان خه به را آلوده کند، قطع کنیم.

این اظهارات در حالی است که از ابتدای شروع کرونا در چین فقط ۳۹۹ نفر در پکن آلوده شدند و ۴ نفر فوت کردند و از میان آنها ۱۸۹ نفر درمان شده اند.

در جلسه امروز رهبران چین رییس جمهور و شش عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم ماسک بر صورت نداشتند.  

رییس جمهوری چین گفت که اساس رشد اقتصادی چین با کرونا متوقف نشده است. تاثیرات کوتاه مدت است و برطرف خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر