۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۵۷۱۷۱
انتشار گزارش‌هایی درباره تلفات ناشی از ابتلا به بیمار کرونا، مقام های ایتالیایی را مجبور کرده تدابیری را برای مهار و پیشگیری از شیوع این بیماری در یکی از آلوده‌ترین کشورهای اروپا به این ویروس خطرناک اتخاذ کنند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا - در ایتالیا تاکنون یک زن مسن که آزمایش کرونای او مثبت بوده و یک مرد ۷۸ ساله به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته اند. 

لوکا زایا رئیس منطقه ونتو در شمال شرق ایتالیا گفته که دو نفر دیگر که ابتلای آنها به این ویروس در  این منطقه تایید شده است، خویشاوندان مردی هستند که به دلیل ابتلا به این بیماری درگذشت.

منع ورود یا خروج افراد از شهرهای آلوده

 با افزایش چهار برابری افراد آلوده  به ویروس در منطقه لمباردی (شمال ایتالیا) در روز جمعه، وزیر بهداشت ایتالیا در ۱۰ شهر و شهرک اطراف «لودی/Lodo» در ممنطقه لمباردی دستور ممنوعیت ورود و خروج صادر کرد.

تعطیلی مدارس

اما در شهرهای خارج از منطقه اصلی قرنطینه شده، همچون شهر کرمونا مقررات خاص خود از جمله تعطیلی مدارس وضع شده است. این تصمیم بعد از تایید موارد آلوده به ویروس در این شهر اتخاذ شد. تعداد افراد آلوده با آنفولانزا در این شهر تا روز شنبه به ۲۵ نفر رسید.

تعطیلی برخی ادارات دولتی 

شهردار میلان پایتخت تجاری ایتالیا، ادارات دولتی را تعطیل کرده است.

صدها نفر از افراد مقیم وکارگرانی که تایید شده آلوده به ویروس هستند تا انجام آزمایشات ایزوله شده اند.

همچنین در خارج از یک بیمارستان قرنطینه در ونتو، چادرهایی برای بررسی وضعیت کادر پزشکی این بیمارستان برپا شده است.

ایتالیا «اقدامات فوق العاده ای» برای مقابله با گسترش این ویروس بکار بسته است و نخست وزیر این کشور یکی  طرح اضطراری را برای مقابله با افزایش موارد مبتلایان در روز شنبه به ۷۹ نفر اعلام کرد.

لغو جشنواره‌ها برای جلوگیری از تجمع های مردمی

امروز نیز دولت ایتالیا تصمیم گرفت تا با هدف جلوگیری از افزایش احتمالی شیوع ویروس کرونا در این کشور، دو روز پایانی جشنواره فرهنگی در شهر ونیز را لغو کند. این تصمیم به دنبال دیده شدن دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در این شهر تاریخی و گردشگری اتخاذ شده است.

مردم مناطق آلوده در خانه بمانند

از حدود ۵۰ هزار نفر از مردم مناطق شمالی ایتالیا خواسته شده درمنزل خود بمانند.

همه فعالیت های ورزشی نیز در این مناطق به تعلیق در آمده که شامل برخی مسابقات فوتبال بود که برای برگزاری در روز شنبه سازمان دهی شده بود.

اختیارات پلیس برای تضمین اجرای مقررات

بر اساس گزارش بی بی سی، در ایتالیا، پلیس یا در صورت لزوم نیروهای مسلح، از اختیارات لازم برای تضمین این که مقررات اجرا می شوند، برخوردار شدند.

به  غیر از تعطیلی موقت مدارس و دانشگاه ها، شرکت های تجاری و رستوران ها تعطیل شده اند و شهرداری ها از برگزاری تجمعات جلوگیری می کنند.

بلومبرگ گزارش دادکه مبتلایان به ویروس در ایتالیا حتی بعد قرنطینه کردن مناطق شمالی این کشور افزایش یافته است.

تعداد موارد مبتلا در لمباردی از ۵۴ به ۸۹ مرود رسیده است و موارد تایید شده آلوده به این ویروس در ایتالیا به ۱۰۰ نفر رسیده که ۵ برابر آلمان است.

نخست وزیر ایتالیا در ساعات پایانی روز شنبه ممنوعیت سفر و دیگر اقدامات اضطراری را وضع کرده و بر این باور است که ده ها نفر از بیماران و کادر پزشکی الوده شده اند.

تدابیری برای حمایت از وضعیت اقتصادی

دولت ایتالیا همچنین قصد دارد اقداماتی را برای حمایت از وضعیت اقتصادی مناطق ویروس زده انجام دهد.

کروناویروس‌ خانواده گسترده‌ای  از ویروس‌ها و زیرمجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر(آذر-دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر