۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۷۱۶۲
در مرحله نخست انجام شد؛
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان دامپزشکی استان البرز گفت: ۱۳۲ هزار قطعه طیور در استان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر- سعید حسنی انزابی در خصوص اجرای مرحله دوم طرح واکسیناسیون طیور استان البرز علیه بیماری نیوکاسل، اظهار کرد: این مرحله از طرح به طور رسمی از چهارم اسفندماه امسال با اعزام اکیپ‌های دامپزشکی استان به نقاط مختلف آغاز شده است.

وی گفت: در مرحله نخست این طرح که از هفته سوم مهرماه سال جاری آغاز شده و تا پانزدهم آبان ماه ادامه داشت بیش از ۱۳۲ هزار قطعه واکسینه شدند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه در مرحله نخست طرح، پیش بینی ما بر واکسیناسیون حدود ۸۰ هزار قطعه بود که خوشبختانه این مرز را رد کرده و آمار بیشتری از طیور تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، افزود: در مرحله دوم طرح واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل نیز پیش بینی می‌شود که بتوانیم حدود ۱۲۰ هزار قطعه را تحت پوشش طرح قرار دهیم.

انزابی با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح چون در فصل سرما هستیم از جمعیت ساکن در روستاهای استان از جمله روستاهای طالقان و جاده چالوس که طیور نگهداری می‌کنند کمی کاسته شده است، گفت: این مهم دلیلی برای کاهش حدود ۸ تا ۱۰ هزار قطعه‌ای از آمار طیوری است که در این مرحله علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مرحله دوم طرح واکسیناسیون طیور استان البرز علیه بیماری نیوکاسل تا ۲۵ اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت، گفت: در برگزاری این طرح اتحادیه تعاونی کشاورزی مرغداران تخم گذار البرز نیز همکاری خوبی با دامپزشکی استان دارند.

به گفته رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان دامپزشکی استان البرز با توجه به اینکه اجرای این طرح سه مرحله‌ای حدود هر چهار ماه یک بار انجام می‌شود، مرحله سوم این طرح تیرماه سال آتی اجرا خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر