۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۷۱۰۷
ستاد مقابله با ویروس کرونا به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور سردار دکتر جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد
به گزارش پایداری ملی اسحاق جهانگیری با بیان اینکه ستاد مقابله با ویروس کرونا با دستور رئیس جمهور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است افزود: دولت تمام توان خود را برای مقابله با این ویروس بسیج کرده است.

وی گفت: در نخستین جلسه این ستاد با بررسی شرایط این ویروس در کشور، دبیر ستاد مشخص و به وزارت بهداشت اختیارات کامل در این زمینه داده شد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: همه دستگاه‌ها در این زمینه موظف به تبعیت از وزارت بهداشت هستند.

آقای جهانگیری گفت: ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور متخصصان وزارت بهداشت، جلسات پی در پی برای مشخص شدن دستورالعمل‌ها برگزار می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: همه تولید کنند‌های ماسک باید به صورت سه شیفته این محصول را تولید کنند، زیرا مردم نباید درباره ویروس کرونا به چیزی نیاز داشته باشند و در دسترس آن‌ها نباشد.

وی ادامه داد: برای تولید ماسک با شرکت‌های تولید کننده این محصول جلساتی برگزار می‌شود تا به میزان نیاز، تولید کنند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: توان پزشکی و درمانی کشور و ظرفیت ما برای مقابله با ویروس کرونا بالاست و در دنیا رتبه بالایی در این زمینه داریم.

وی افزود: مردم به مدیریت درمانی کشور اعتماد داشته باشند، زیرا مدیریت درمان توانمند است.

معاون اول رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: این ویروس بزودی درکشور کنترل شود.

وی ادامه داد: خبر‌ها درباره این بیماری از طریق وزارت بهداشت اعلام و واقعیت‌ها با مردم در میان گذاشته می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: این ویروس که در چین ظاهر شده است به مناطق مختلفی در دنیا سرایت کرد که آثار آن در شهر مقدس قم هم دیده شده است.

وی افزود: آموزش مردم درباره ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن به وسیله صدا و سیما از گسترش این ویروس جلوگیری خواهد کرد.

نخستین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گردشگری، راه و شهرسازی، سخنگوی دولت، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، نماینده ستاد کل نیرو‌های مسلح و جمعی از مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر