۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۷۰۴۳
سخنگوی قوه قضاییه از تعیین شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده شهادت سردار سلیمانی خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که در خبرها آمده خانواده تعدادی از شهدای مدافع حرم با توجه به اینکه آمریکایی‌ها نقش اصلی در پدید آوردن و حمایت از داعش دارند از دولت و برخی مقامات آمریکایی شکایت کردند، این دادخواست در کدام یک از دادگاه‌های ما رسیدگی خواهد شد؟ گفت: در این ارتباط دو سری از مقررات داریم که بخشی از دادخواست‌های تنظیم شده است، مطالبه غرامت از دولت آمریکاست که به موجب تصویب قانون خاصی در مجلس است و در تهران شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی به عنوان شعبه ویژه، این پرونده‌ها را رسیدگی می‌کند. دادخواست‌هایی از جمله دادخواست خانواده‌های شهدای مدافع حرم ثبت شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: در ارتباط با سایر صلاحیت‌ها و شهادت شهید سلیمانی و هم رزمان وی، هم از ناحیه خود دادسرا اعلام جرم شده و شعبه ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای رسیدگی تعیین شده و گزارشاتی را هم وزارت امورخارجه و ستاد حقوق بشر در این ارتباط ارائه دادند و در این شعبه ثبت شده است.

وی افزود: خانواده شهید سلیمانی و شهدای همراه این شهید، اعلام کردند اقدام قضائی را بعد از چهلم انجام می‌دهند و منتظریم ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند و تا این ساعت اقدامی از ناحیه آنها نشده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر