۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۵۷۰۲۲
وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر نتوانیم اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را بازخوانی کنیم با هماهنگی اوکراین این جعبه سیاه به کشور ثالث برای بازخوانی می‌رود.
به گزارش پایداری ملی، محمد اسلامی در حاشیه بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی، درباره آخرین وضعیت بازخوانی جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی اظهارداشت: هنوز در فرایند بررسی هستیم و جعبه سیاه فقط یکی از این موارد بررسی است و موارد دیگر هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها در حال انجام است، افزود: روز گذشته اوکراینی‌ها مدارک هواپیما را تحویل ما دادند که ممیزی می‌شود همچنین شواهد موجود روی زمین و دیگر موارد را بررسی می‌کنیم و اگر نتوانیم جعبه سیاه را بخوانیم با هماهنگی کشور اوکراین در کشور ثالث این کار انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه کار پیچیده‌ای نیست، گفت: از آن منظر که ما این تایپ هواپیما را در کشور نداشته‌ایم امکاناتی در این حوزه نداشته‌ایم البته سازمان هواپیمایی کشوری امکاناتی در این حوزه تامین کرده است.

وی افزود: fdr هواپیما آسیب دیده است و نیاز به ترمیم دارد. 

اسلامی تصریح کرد: هیچ حساسیتی درباره جعبه سیاه نداریم و موضوع در کمیته بررسی سانحه توسط ایران و اوکراین در حال بررسی است و قطعا با هماهنگی این دو کشور تصمیم گرفته می‌شود که در صورت بروز مشکل در بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه این کار در کشور ثالث انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر