۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۷۰۱۴
یک نماینده عراقی فاش کرد: آمریکا بدون موافقت دولت عراق و به طور مخفیانه روند نصب سامانه پاتریوت را در پایگاه عین الاسد در استان الانبار آغاز کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، "کریم علیوی" عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به اینکه آمریکا به طور مخفیانه و بدون موافقت دولت عراق، نصب سامانه را در پایگاه عین الاسد واقع در غرب عراق آغاز کرده است، گفت: اطلاعاتی دریافت شده است که نشان می‌دهد، نیروهای آمریکایی به طور مخفیانه کار نصب این سامانه را در پایگاه عین الاسد آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این سامانه توسط هواپیماهای باری بزرگ به این پایگاه منتقل شده است، آن را اقدامی خطرناک دانست که دولت عراق باید در خصوص آن تحقیق کند زیرا هیچ اجازه‌ای در این زمینه به آمریکا داده نشده است.

این در حالی است که یکی از مسئولان وزارت دفاع آمریکا پیش از این فاش کرده بود، گفت‌وگو با دولت عراق در خصوص سامانه موشکی پاتریوت به منظور دفاع از منافع آمریکا در داخل عراق به مرحله پیشرفته‌ای رسیده است تا جایی که واشنگتن امیدوار است، هرچه زودتر به منظور حمایت از سربازان، کارمندان و دیپلمات‌های آمریکایی که در عراق کار می‌کنند، در این مورد به آن اطلاع داده شود.

همچنین رسانه‌های آمریکایی به نقل از این مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کردند، وزارت دفاع آمریکا به منظور راه‌اندازی این سامانه مجبور خواهد شد 400 سرباز دیگر را به عراق اعزام کند.

آمریکا بیش از 6 هزار نظامی در عراق دارد که  دلیل حضور آنان را آموزش و مشورت با نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با داعش و نیز تامین حمایت از نیروهای خود اعلام کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر