۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۷۰۰۰
حماس، تشکیل کمیته مشترک آمریکا و اسرائیل برای ترسیم نقشه مناطق تحت حاکمیت (اشغال) تل‌آویو بر اساس معامله قرن را مؤید شراکت آمریکا در تجاوز به حقوق ملت فلسطین دانست.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که تشکیل یک کمیته اسرائیلی-آمریکایی برای ترسیم نقشه «مناطق تحت حاکمیت اسرائیل» در اراضی فلسطینی بر اساس معامله قرن، چالشی برای آحاد امت اسلامی است که در سطوح رسمی و مردمی مخالف خود را با این طرح ادعایی صلح آمریکا اعلام کرده‌اند.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد تشکیل یک کمیته مشترک اسرائیلی آمریکایی برای ترسیم نقشه‌های جدید مناطق فلسطینی بر اساس معامله قرن مؤید مشارکت آمریکا در تجاوز به حقوق ملت ماست.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سخنگوی حماس افزود: «رژیم اشغالگر با تشویق دولت آمریکا برای ادامه نقض رسوم و قوانین بین‌المللی اصرار دارد... این اقدامات مبارزه ملت ما برای آزادسازی کرانه باختری و اخراج شهرک‌شینان را متوقف نخواهد کرد».

روزنامه «اسرائیل هیوم» رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه خبر داد که یک کمیته اسرائیلی-آمریکایی شروع به ترسیم نقشه‌های کشور آتی فلسطین و اسرائیل کرده تا مقدمات الحاق شهرک‌ها، دره اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری به مناطق تحت اشغال اسرائیل فراهم شود.

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم نمایندگانی در این کمیته دارد که  شامل «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، مشاور وی «آریه لیتستون» (Aryeh Lightstone)، «اسکات لایت» (Scott Leith) مسؤول امور اسرائیلی-فلسطینی در شورای امنیت ملی آمریکا هستند.

طبق طرح صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، کشور آتی فلسطین به شکل مجمع الجزایری است که با تونل‌ها و پل‌ها به هم متصل می‌شود و روستای ابودیس (واقع در شرق قدس اشغالی) پایتخت فلسطین خواهد بود و اسرائیل حاکمیت خود را بر همه شهرک‌ها در منطقه اشغالی کرانه باختری تحمیل خواهد کرد و شهر قدس نیز «پایتخت بلامنازع» اسرائیل می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر