۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۶۹۶۴
یک تحلیلگر فاکس نیوز گفت هرچند بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در چین می‌تواند پیامدهای پیش‌بینی نشده‌ای برای اقتصاد آمریکا داشته باشد اما لطفی است که می‌تواند به نفع تولیدکنندگان داخلی در آمریکا تمام شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا -" کورتیس الیس" مشاور سابق انتخاباتی ترامپ در امور تجارت و مشاغل شامگاه جمعه با ابراز نگرانی از پیامدهای پیش‌بینی نشده تجاری و اقتصادی ویروس کرونا برای آمریکا افزود: به نظرم بازارها در حال رصد وضعیت هستند. گزارش‌ها حکایت از آن دارد که خط تولید کارخانه‌های "جنرال موتورز" در فلینت ایالت میشیگان و تگزاس ممکن است به زودی متوقف شود. همین وضع که به دلیل عدم دریافت قطعات از چین است، برای کره جنوبی هم می‌تواند اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: ما با یک واکنش زنجیروار روبرو هستیم. با بستن فروشگاه‌های اپل در چین که ۱۵ درصد فروش این شرکت را انجام می‌دهند، ۱۰ درصد از ارسال "آیفون" در جهان کاسته خواهد شد، زیرا که کارگران در چین در سر کار حاضر نمی‌شوند. این البته می‌تواند یک لطف الهی باشد که به نفع تولیدکنندگان داخلی خودرو در ایالات متحده تمام شود.

الیس تاکید کرد: ما باید متوجه باشیم که تاثیر این وضع بر بخش مسکن و املاک و بخش بانکی چین چه خواهد بود. اقتصاد جهان به شدت به اقتصاد چین وابسته است و بسیاری از قطعات را از چین دریافت می‌کند و تاثیر منفی بر بخش‌های مختلف چین، اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

علاوه بر جنرال موتورز، سایر خودروسازان بین المللی از جمله نیسان موتور، هیوندای موتور / کیا موتور و فیات کرایسلر اعلام کرده اند که بخاطر مشکلات زنجیره تولید و تأمین ناشی از  کمبود قطعات، مجبور به توقف فعالیت هستند.فیات کرایسلر روز جمعه تأیید کرد که قصد دارد به دلیل کمبود قطعات ساخت چین، خط تولید کارخانه خود در صربستان را متوقف کند.

پس از شیوع ویروس کرونا، "ویلبر راس" وزیر بازرگانی آمریکا گفته بود شیوع این ویروس کشنده در چین می‌تواند برای اقتصاد آمریکا خوب باشد.

براساس آمارها تاکنون ۶۰ هزار و ۱۰۷ نفر به کرونا مبتلا شدند که ۵۹ هزار و ۵۳۹ نفرشان در چین هستند. شمار درگذشتگان این بیماری یک‌هزار و ۳۶۳ نفر  اعلام شده و ۵ هزار و ۵۷۶ نفر نیز درمان شده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر