۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۶۹۶۰
کمیسیون بهداشت ملی چین روز شنبه اعلام کرد: ۲۵ هزار و ۶۳۳ نفر پزشک و پرستار و پرسنل بیمارستانی برای مبارزه با کرونا به استان خوبی در مرکز چین و کانون شیوع این ویروس اعزام شده اند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا- این کمیسیون افزود: شمار کارکنان و خدمه پزشکی که به این استان و شهر ووهان مرکز آن اعزام شده اند از کادرهای پزشکی و امداد که برای زلزله شهرستان «ونچوان» در جنوب غرب چین در سال ۲۰۰۸ میلادی اعزام شدند ، بیشتر بوده است.

این آمار به غیر از هزاران نفر از نیروهای نظامی و کادرهای بیمارستانی ارتش چین است که برای ساخت دو بیمارستان و کمک به مهار ویروس کرونا به این استان اعزام شده اند.

سه آزمایشگاه سیار نیز به مرکز شیوع بیماری فرستاده شده است و بیش از ۲۰ هزار نفر از پزشکان و پرستاران اعزامی در بیمارستان های شهر ووهان نخستین منطقه شیوع کرونا مشغول هستند.

گزارش کمیسیون همچنین حاکی است : برای یازدهمین روز متوالی شمار بیماران مبتلا به کرونا در خارج از این استان کاهش یافته است.

در روز سوم فوریه این کمیسیون اعلام کرد که نزدیک به ۹۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند اما روز جمعه ۱۴ فوریه اعلام کرد که شمار مبتلایان در ۳۰ استان و منطقه خودمختار فقط ۲۲۱ نفر بوده است.

گزارش کمیسیون تاکید دارد : نیمی از مبتلایان با ترکیبی از داروهای سنتی چین و داروهای غربی مداوا شده اند.

سازمان بهداشت در گزارش خود آورده است: گروه کاملی از نیروهایش را برای همکاری با پزشکان و کارشناسان چینی برای مهار کرونا و ریشه کن کردن این بیماری به چین اعزام کرده است.

طبق این گزارش کارهای زیادی برای ساختن واکسن صورت گرفته است اما شاید اولین مورد از واکسن هایی که بتوان از آنها استفاده کرد ۱۸ ماه دیگر در دسترس باشد. سازمان بهداشت جهانی خواستار وحدت جامعه بین المللی برای مقابله با کرونا شده و تاکید کرده جهان به مراتب آماده تر از یک هفته قبل برای مهار این ویروس است.

کمیسیون مقررات بازار اوراق بهادار چین هم از عادی شدن تعاملات و تجارت سهام در دو بورس جنوب و شرق کشور خبر داده و افزایش شاخص سهام را در مقایسه با اوایل ماه جاری میلادی ۸/۷ درصد اعلام کرده است.

۶۷ هزار و ۱۰۲ مبتلا در جهان ( ۶۶ هزار و ۴۹۲ نفر در چین ) و یکهزار و ۵۲۶ فوتی و ۸ هزار و ۱۴۱ نفر درمان شده آمار مربوط به همه گیری ویروسکرونا تا امروز شنبه است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر