۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۶۹۵۶
معاون هماهنگ کننده ارتش دکترین جمهوری اسلامی ایران را دفاعی و مبتنی بر توان بازدارندگی عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به بازدارندگی ما در وهله اول نیازمند «نیروی انسانی» باکیفیت هستیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا -دریادار حبیب‌الله سیاری روز شنبه در اختتامیه مسابقات سراسری علمی دانشجویان دانشگاه افشاری ارتش با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید قوی شویم که جنگ نشود، اظهارداشت: قوی شوید تا دشمن جرات نزدیک شدن به شما نداشته باشد و در مذاکرات بین‌المللی محکم پشت میز بنشینید و جایگاه خود را در دنیا مشخص کنید تا هیچ دشمنی فکر تعرض به کشور و منافع ما به مغزش راه ندهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به بیانات اخیر فرمانده معظم کل قوا در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش در روز نوزدهم بهمن، بیان کرد: لازمه قوی شدن کشور این است که کشور ما در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی قدرتمند شود.

وی تاکید کرد: ما قصد تعرض به هیچ کشوری را نداشته و نخواهیم داشت، ما تهدیدی برای سایر کشورها نیستیم. امروز قدرت نظامی ما رشد جهشی داشته است اما این قدرت برای حفظ امنیت کشور است نه به منزله تهدیدی برای سایر کشورها.  

سیاری با بیان اینکه ما باید آنقدر قوی شویم که دشمن فکر تعرض به کشور ما در ذهنش خطور نکند، اظهارداشت: ما اگر قوی باشیم در مذاکرات بین‌المللی محکم پشت میز می‌نشینیم. ما اگر قوی شویم دشمن می‌داند اگر تعرضی کند، جوابی پشیمان‌کننده دریافت خواهد کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه دکترین یا رهنامه جمهوری اسلامی ایران دفاعی و مبتنی بر توان بازدارندگی است، عنوان کرد: برای رسیدن به بازدارندگی ما در وهله اول نیازمند «نیروی انسانی» باکیفیت هستیم.

سیاری با بیان اینکه نیروی انسانی هم می‌تواند یک سازمان را به اوج برساند هم باعث ورشکستگی یک سازمان شود، عنوان داشت: نیروی انسانی کیفی می‌تواند برای یک سازمان رشد جهشی ایجاد کند. نیروی انسانی کیفی باید متعهد، مبتکر، خلاق، مومن، متفکر، مخلص، منضبط، ولایتمدار و ایثارگر باشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه مطمئنا با وجود همه فشارها علیه کشورمان، در گام دوم انقلاب رشد جهشی بیشتری نسبت به گام اول خواهیم داشت، بیان کرد: ایمان، شجاعت و دانش، سه ویژگی محوری نیروی انسانی نظامی است که در کلام فرمانده معظم کل قوا به آنها اشاره شده است.

سیاری با بیان اینکه شجاعت و سلحشوری از ویژگی‌های تمییز دهنده نیروی انسانی نظامی نسبت به سایر نیروهای انسانی است، گفت: نظامی منهای شجاعت مساوی با صفر است.

وی با بیان اینکه ما باید روز به روز دانش خود را در کاری که انجام می‌دهیم افزایش دهیم، تاکید کرد: امروز اگر در عرصه دانش نظامی یک روز غفلت کنیم، به اندازه یک سال عقب می‌افتیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ علم است، افزود: جنگ امروز در زمین، هوا، فضا. دریا، سایبر، جنگ علم است.آن فرمانده‌ای موفق است که یگان تحت‌نظر خود را در ابعاد مختلف جسمانی، بصیرتی، علمی و ایمانی رشد بدهد.

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» معاون تربیت و آموزش ارتش، در این مراسم حضور داشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر