۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۶۹۴۹
شبکه المسیره یمن از کشته یا زخمی شدن 11 نیروی ائتلاف سعودی در عملیات تک تیراندازان یمن در منطقه مرزی عسیر در جنوب عربستان با شمال یمن خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز جمعه از کشته یا زخمی شدن یازده عضو ائتلاف سعودی در عملیات تک تیراندازی در جنوب استان «عسیر» در جنوب غرب عربستان خبر دادند.

شبکه المسیره یمن اعلام کرد: «رزمندگان یمنی طی یک عملیات تک‌تیراندازی، عناصر ائتلاف سعودی را در گذرگاه مرزی "علب"، منطقه أبواب الحدید و مجازه الشرقیه، در منطقه عسیر هدف گرفتند».

بر اساس این گزارش در این عملیات یازده نفر از نیروهای ائتلاف شامل ده مزدور یمنی و یک نظامی سعودی (در مجازة الشرقیة) کشته یا زخمی شدند.

رزمندگان یمنی عصر جمعه همچنین تلاش نیروهای نظامی سعودی برای حمله به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه مرزی أبواب الحدید را ناکام گذاشته و شماری را از صفوف آنها کشته یا زخمی کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم جمعه شب از سرنگونی  یک فروند جنگنده «تورنادو» که در حال عملیات خصمانه بر فراز استان «الجوف» در یمن بود خبر داد.

به دنبال آن نیروی هوایی ائتلاف سعودی در پنج نوبت مکان سقوط این جنگنده در شهر المصلوب را بمباران کرد و پروازهای پرنده‌های آن بر فراز این منطقه تا ساعت‌ها ادامه داشت.

نوار مرزی شمال یمن با جنوب عربستان طی سه روز گذشته شاهد دفاع گسترده نیروهای یمنی در برابر تلاش‌های نیروهای ائتلاف سعودی برای پیشروی دراین مناطق به تلافی شکست‌های ائتلاف در جبهه‌های داخلی یمن بود که ده‌ها کشته و زخمی از صفوف نیروهای سعودی برجای گذاشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر