۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۶۹۰۹
از دانشگاه‌های چین خواسته شده است که تلاش‌های بیشتری در زمینه تحقیقات علمی برای کمک به مهار شیوع ویروس کرونا انجام دهند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، به گفته وزارتخانه‌های آموزش و دارایی از دانشگاه‌های چین خواسته شده است که تلاش‌های بیشتری در زمینه تحقیقات علمی برای کمک به مهار شیوع ویروس کرونا انجام دهند.

این بخشنامه همچنین از دانشگاه‌ها خواست تا تحقیقات و توسعه داروها و واکسن‌های ضد ویروس را تسریع کنند؛ در این بخشنامه که به طور مشترک از وزارتخانه‌ها صادر شده آمده است: مؤسسات آموزش عالی باید روند پروژه‌های خود را برای پشتیبانی از تحقیقات علمی مرتبط با کنترل اپیدمی کرونا تنظیم کنند؛ همچنین آنها باید تلاش‌ها را برای ردیابی منشا ویروس و مطالعه مکانیسم انتقال آن تسریع کنند.

در همین حال از موسسات آموزش عالی خواسته می‌شود تا به تأثیر اقتصادی این بیماری همه گیر بر دانش آموزان و خانواده‌های آنها توجه کنند.

وزارتخانه‌ها خواستار تلاش دانشگاه‌ها برای تهیه کمک‌های مالی به دانشجویان و به ویژه اطمینان از زندگی عادی و تحصیل افراد خانواده‌های فقیر هستند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که یک تیم پزشکی بین‌المللی به چین رفته‌‌اند تا از نزدیک درباره راهکار‌های چین برای مقابله با ویروس کشنده کرونا مطلع شوند.

این در حالی است که بیمارستان «هووشن شان» در شهر ووهان چین که برای معالجه بیماران آلوده به ویروس کرونا از سوی دولت و تنها در عرض ۱۰ روز احداث شده است، بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا را پذیرش کرده است.

ویروس جدید کرونا که از اواخر ماه دسامبر گذشته در شهر ووهان ایالت هوبی چین، کانون انتشار آن، ظاهر شد تاکنون ۴۰ هزار و ۱۷۱ نفر را در چین و ۳۶ نفر را در هنگ کنگ مبتلا کرده و باعث مرگ بیش از ۹۰۰ تن شده که اغلب آنها چینی هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر