۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۶۸۹۹
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: اروپایی‌ها متوجه شدند که فعال شدن مکانیزم ماشه وجاهت بین المللی ندارد و به همین دلیل اجرای آن را به تعویق انداختند.
به گزارش پایداری ملی به نقل ازتسنیم - سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعویق افتادن فعال شدن مکانیزم ماشه از سوی اروپایی‌ها، اظهار داشت: اروپایی‌ها متوجه شدن که این اقدام جایگاه بین المللی ندارد و ایران دست برتر و برگ برنده را خواهد داشت، چرا که اگر این مسئله به شورای امنیت برود اقدام آنها به ثمر نمی‌رسد. به همین دلیل فعال سازی مکانیزم ماشه را به تعویق انداختند.

وی با بیان اینکه فعال سازی مکانیزم ماشه اقدامی قلدرمآبانه و خلاف موازین بین المللی است، افزود: مکانیزم ماشه زمانی فعال می‌شود که یکی از طرفین برجام به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل نکند پس این مکانیزم نباید فعال شود چرا که فعالیت‌های ایران در چارچوب برجام، به تمامی تعهدات خود عمل کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره علت فعال سازی مکانیزم ماشه از سوی اروپایی‌ها، گفت: فعال شدن این مکانیزم نتیجه فشار واشنگتن بر اروپا است. کشور‌های اروپایی به خاطر منافع اقتصادی خود و روابط با آمریکا به سمت فعال کردن مکانیزم ماشه رفته‌اند.

نقوی حسینی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا با خروج از برجام عملا نمی‌توانست مکانیزم ماشه را علیه ایران فعال کند بنابراین انگلیس، فرانسه و آلمان را برای فعال کردن این ابزار تحت فشار گذاشت گفت: در واقع آمریکایی‌ها تلاش کردند با تحت فشار قرار دادن اروپایی‌ها مرگ برجام را اعلام کنند تا در این راستا شاهد شکل گیری سازوکار تازه‌ای باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر