۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۶۸۹۸
یک معارض بحرینی تاکید کرد طبیعی است که قدرت‌های سلطه‌گر اینگونه به ملت‌ها القا کنند که پیشرفت و توسعه از طریق تکیه بر توانمندی‌های داخلی و تکیه ملت‌ها بر خود و امکاناتشان غیر ممکن است و پیشرفت آنها تنها در سایه وابستگی‌ ممکن است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم -«حسین البری» از معارضان بحرینی تاکید کرد طبیعی است که قدرت‌های سلطه‌گر اینگونه به ملت‌ها القا کنند که پیشرفت و توسعه از طریق تکیه بر توانمندی‌های داخلی و  تکیه ملت‌ها بر خود و امکاناتشان غیر ممکن است.

وی خاطر نشان کرد هر گاه ملت‌ها،امکانات خود را برای رفع نیازهایشان به کار گیرند و امنیت و ثبات و خواسته‌هایشان را محقق کنند،‌آنگاه دستان قدرت‌های بزرگ برای سوء‌استفاده از امکانات و بازیچه قرار دادن ثروت‌هایشان قطع خواهد شد.زیرا قدرت‌های جهانی، امنیت، ثبات و توسعه خود را تنها در سایه تثبیت نظام کنونی جهانی می‌بینند که بر روی اجساد میلیون‌ها قربانی در جنگ‌های بیهوده(جنگ جهانی اول و ...) بنا شده است، این قدرت‌ها تلاش می‌کنند از طریق اجبار ملت‌های منطقه مبنی بر اینکه این نظام جهانی و این قدرت‌های موجود تنها گذرگاه به سمت ثبات، استقلال، امنیت و پیشرفت است، این نظام را حفظ کنند.بر همین اساس، این قدرت‌ها هر کس را که بر خلاف نظر آنها فکر کنند، به تلاش برای از بین بردن امنیت در سطح منطقه‌ای و جهانی متهم می‌کنند.

معارض بحرینی تصریح کرد تاریخ ثابت کرده است که هیچ ملتی نمی‌تواند با تکیه بر قدرت‌های جهانی به پیشرفت و ترقی برسد و استقلال خود را حفظ کند و اگر کشورهایی به این قدرت‌ها وابسته شوند، استقلال خود را از دست می‌دهند تا اینکه به ابزار دست شرکت‌های بزرگ و بازار مصرفی کالاها و محصولات این قدرت‌ها تبدیل می‌شوند. استقلال، حاکمیت و رشد و پیشرفت در سایه وابسته به نظام جهانی که قدرت‌ها بر سر منابع جهان با هم جنگ و درگیری دارند و این کار را حتی از طریق غارت ثروت‌های ملت‌ها انجام می‌دهند، ممکن نیست.

وی خاطر نشان کرد امام خمینی(ره) از طریق جنبش عظیمشان ثابت کردند که هیچ راهی برای استقلال واقعی جز از طریق تکیه بر مردم در تحقق استقلال و حاکمیت و  توسعه فراگیر وجود ندارد. وی گفت بزرگترین مصداق این مسئله، انقلاب اسلامی ایران است که چهل و یک بهار از آن را پشت سر گذاشته و سالگرد آن را گرامی می‌داریم،  انقلابی که امام خمینی(ره) با تکیه بر قدرت مردم با مهمترین نمادهای استعمار در قرن بیستم آن را به پیروزی رساندند.

معارض بحرینی افزود روند امور ثابت کرد که هیچ شائبه‌ای در عقیده امام رضوان  الله تعالی علیه در تکیه بر مردم ایران و انتظار کشیدن  ایشان برای نسل پویا از جوانان مومن برای تحقق خواسته‌ها و حاکمیت واقعی در کنار ایمان بی‌نظیر ایشان وجود ندارد مبنی بر اینکه اسلام تنها راه حل برای استقلال ایران در برابر قدرت‌های زورگوی شرقی و غربی و تحقق خواسته‌های ملت ایران از طریق نهضت متکی به اعتقادات است. تنها از طریق ایمان و اطمینان کامل به یاری خداوند و قدرت توده‌های مومن، جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید آن هم در زمانی که تمام کشورها راهی نداشتند که یا شرقی(وابسته شرق) باشند یا غربی.

وی تاکید کرد شکی نیست که اگر جمهوری اسلامی ایران در معرض این همه سال از رنج و محاصره قرار نمی‌گرفت و بر ملت پویا و سختکوش خود تکیه نمی‌کرد، نمی‌توانست الگویی بری تمام کشورهای جهان در حفظ حاکمیت و ثبات در کنار توسعه و شکوفایی باشد و کشورهایی که ثبات و توسعه خود را تنها در سایه تسلیم شدن دیگران در برابر حاکمیت خود دنبال می‌کنند، با چنین رویکردی موافق نیستند.

این معارض بحرینی خاطر نشان کرد چگونه می‌توان با تکیه بر قدرت‌های بیگانه، راهی برای کسب  استقلال پیدا کرد،در خصوص برخی رژیم‌های منطقه‌ای همچون رژیم بحرین، باید گفت که این رژیم‌ها در خدمت قدرت‌های جهانی و اهداف شوم آنها در منطقه هستند، نظامی همچون نظام آل خلیفه یا برخی رژیم‌های حاشیه خلیج(فارس) نمی‌توانند از قدرت‌های سلطه‌گر جهانی دست بکشند، زیرا برای بقای خود به این قدرت‌ها وابسته هستند و باید نقش‌هایی را که از آنها می‌خواهند ایفا کنند و اگر من بخواهم در این زمینه صحبتی  داشته باشم،‌ مخاطب من ملت بحرین خواهد بود، اگر می‌خواهد حاکمیت بر سرزمینش را محقق کند، باید در برابر تمام اشکال استعمار و مزدورانش به پا خیزد و در برابر حقوق خود سکوت کند.

وی با اشاره به پیشرفت شگرف و قابل توجه جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب تا کنون در تمام زمینه‌های علمی، دفاعی، صنعتی و ... با وجود تحریم‌های ظالمانه و گسترده آمریکا و کشورهای غربی تاکیدکرد تکیه بر ملت‌ها در پیشرفت و توسعه کشورها هزینه و بها دارد که حکومت‌هایی همچون بحرین یا عربستان سعودی قادر به تحمل آن نیستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر