۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۶۸۸۹
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تهدید ایران به پرداخت بهای سنگین در سوریه، مدعی شد تل‌آویو با تغییر رویکرد خود، به دنبال تضعیف مستقیم ایران است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «نفتالی بنت»‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌سند علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت تل‌آویو پیوسته در تلاش است تا با تضعیف ایران، آن را مجبور به خروج از سوریه کند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» بنت طی سخنرانی در محله «دفنا» واقع در منطقه «الجلیل»، مدعی شد: «ما به‌صورت مداوم تلاش می‌کنیم هزینه‌ها را برای ایران بالا ببریم تا اینکه به هدف غایی خود برسیم، [که] خارج کردن آنها از سوریه [است]. ما به تلاش برای ممانعت از حضور ایران در مرزهای شمالی خود ادامه می‌دهیم».

بر این اساس، وی ضمن اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در گذشته در تضعیف ایران راه به جایی نبرده بود، توضیح داد: «برای سال‌ها ما در جنگ مداوم با بازوهای اختاپوس ایرانی در لبنان، سوریه و غزه بودیم و به اندازه کافی روی تضعیف خود ایران تمرکز نکرده بودیم».

به نوشته جروزالم‌پست، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اذعان به تلاش‌های تل‌آویو ضد مردم ایران در حوزه اقتصادی، گفت: «ما در کارزار مداومی هستیم تا اختاپوس ایرانی را تضعیف کنیم. در سطح اقتصادی، سیاسی، اطلاعاتی، نظامی و دیگر [سطوح]. وقتی که بازوی اختپاوس به شما ضربه می‌زند، نباید فقط با بازوی آن جنگید، بلکه باید با سر آن درگیر شوید. که اینجا ایران [منظور] است».

بر این اساس، بنت ضمن اشاره به تغییر رویکرد و تفکر رژیم صهیونیستی درباره ایران، اظهار داشت: «حتی اکنون، مشغول شدن ما به جبهه شمالی ادامه دارد. اما این آرامش نسبی ما را سردرگم نمی‌کند، ارتش اسرائیل برای هر سناریویی آماده است».

به نوشته جروزالم‌پست، وی با ادعای اینکه ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله تروریستی آمریکا، «رویداد سازنده‌ای بود که به میزان چشمگیری بر منطقه اثر گذاشت»، افزود: «به ایران می‌گوییم، چیزی برای شما در سوریه نیست که به دنبالش باشید».

بر این اساس، رئیس ماشین جنگی صهیونیست‌ها با تهدید ایران گفت:‌«تا زمانی که شما به ساخت پایگاه‌های تروریستی در آنجا (سوریه) ادامه بدهید، ما هم حملات را به شما افزایش می‌دهیم».

در این مراسم «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز به سخنرانی پرداخت و با اذعان به افزایش توان محور مقاومت در منطقه، گفت: «در لبنان... دشمن به یک "ارتش تروریستی" تبدیل شده است. ارتش، به دلیل حجم نیروها و تسلیحاتش؛ و تروریستی، به دلیل ارزش‌هایی که برای آن عملیات می‌کنند».

بنت پیشتر هم با ادعای تقسیم وظیفه با واشنگتن برای جنگ با تهران، گفته بود آمریکا در عراق با ایران می‌جنگد و اسرائیل در سوریه (+). تداوم اینگونه اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی است که روزنامه «هاآرتص» چندی پیش در گزارشی نوشته بود این بیانیه‌ها بدون هماهنگی با نظامیان صادر شده و خشم فرماندهان اسرائیلی را برانگیخته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر