۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۵۶۸۷۳
در گزارش ۶۷صفحه‌‌ای جدید سازمان ملل آمده است که کره شمالی در سال ۲۰۱۹ برنامه‌های اتمی و موشکی خود را توسعه داد و تحریم‌های تحمیلی را نیز دور زد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، گزارش جدید ۶۷ صفحه‌ای سازمان ملل متحد که بخشی از آن دوشنبه شب به وقت تهران از سوی یک رسانه انگلیسی منتشر شد، بر تداوم برنامه موشکی و اتمی کره شمالی در سال ۲۰۱۹ حکایت دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در گزارش کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل که قرار است ماه آتی اعلام شود آمده است که پیونگ یانگ در سال 2019 توسعه برنامه اتمی و موشکی بالستیک خود را که ناقض تحریم‌های سازمان ملل است، ادامه داد.

در بخشی از این گزارش آمده است: «در سال 2019، جمهوری دموکراتیک کره برنامه‌های غیرقانونی اتمی و موشکی خود را متوقف نکرد و در اقدامی که ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت است آن‌ها را ادامه داد.»

 به نوشته رویترز، در گزارش جدید سازمان ملل آمده است  که کره شمالی در اقدامی تازه جهت دور زدن تحریم‌ها، میلیون‌ها تن کالاهای ممنوع شده از سال 2017 را به خارج صادر کرد. این کشور بین ژانویه و آگوست 2019 ، 3.7 میلیون متر مکعب زغال سنگ به ارزش 370 میلیون دلار صادر کرده است.

 در این گزارش اشاره شده که سه بندر چینی در خلیج «هانگژو»  در انتقال این کالاها نقش داشته‌اند.

 به گزارش این منبع خبری، کره شمالی همچنین به طور غیرقانونی نفت پالایش شده را از طریق کشتی  به کشتی  در دریا  و حتی با ارسال‌های مستقیم خریداری کرده است.

در گزارش جدید سازمان ملل متحد به تداوم حملات سایبری کره شمالی به موسسات مالی جهانی اشاره شده است.

منابع خبری دوشنبه شب به وقت تهران گزارش دادند  به دنبال اصرار رهبر کره شمالی بر رفع تحریم‌ها علیه کشورش به عنوان شرط ادامه مذاکره مجدد با آمریکا، اینک رئیس جمهور ایالات متحده به مشاوران ارشد سیاست خارجی خود گفته  تا انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری در ماه نوامبر (آبان اینده) هیچ ملاقاتی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برگزار نخواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر