۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۶۸۵۹
عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق خبر داد که نظامیان آمریکا خروج از 15 پایگاه نظامی خود در عراق را کلید زده‌اند، و حضور آنان، منحصر به پایگاه‌های عین الاسد و اربیل است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «علی الغانمی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از آغاز خروج نظامیان تروریست آمریکایی از برخی پایگاه‌های آنان در عراق خبر داد.

الغانمی در جمع خبرنگاران گفت که «آمریکا، خروج از عراق را آغاز کرده و نیروهایش عملیات خروج از ۱۵ پایگاه نظامی را کلید زده‌اند».

شبکه خبری «العهد» به نقل از این نماینده عراقی گزارش داد که «حضور آمریکایی‌ها در دو پایگاه منحصر شده است: نخست در اربیل و دوم در پایگاه عین الاسد در الانبار (غرب عراق)».

عین الاسد مهم‌ترین پایگاه هوایی در عراق است که نظامیان آمریکایی در آن حضور دارند؛ پایگاهی که هدف حملات موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هجدهم دی ماه گذشته قرار گرفت. این عملیات در انتقامجویی از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی انجام شد و آمریکایی‌ها هنوز تلفات دقیق این حمله موفق را منتشر نمی‌کنند.

الغانمی خاطر نشان کرد که «آمریکایی‌ها اصرار دارند در این دو پایگاه (اربیل و عین الاسد) باقی بمانند، ولی فشار مردم و پارلمان [عراق] بر خروج آنان از تمامی پایگاه‌ها تأکید دارد».

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا پنجشنبه گذشته مدعی شد که قصد ندارد از عراق خارج شود، بلکه هدفش این است که همچنان در منطقه خاورمیانه حضور داشته باشد.

سخنگوی پنتاگون همچنین تأکید کرد که «به برنامه‌ریزی و استقرار مجدد ادامه می‌دهیم و به از سرگیری عملیات‌های میدانی، چشم داریم».

پارلمان عراق اما اواسط دی ماه گذشته، با اکثریت قریب به اتفاق، مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

نمایندگان عراق در این مصوبه، دولت این کشور را مجبور کردند که درخواست کمک از ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا را لغو کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر