۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۶۸۱۳
خشم «ترامپ» در خصوص همراهی برخی با دموکرات‌ها در جریان پرونده استیضاح همچنان ادامه دارد به طوری که هفته آینده تعداد دیگری از کارمندان شورای امنیت ملی آمریکا اخراج می شوند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، در حالی که دونالد ترامپ بعد از رهایی از پرونده استیضاح خود دو تن از مقامات دولتی را به علت همکاری با دموکرات‌ها در این پرونده، اخراج کرده، سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد به زودی و به احتمال زیاد در هفته آینده تعداد دیگری از کارمندان شورای امنیت ملی ایالات متحده را اخراج کند.

شبکه سی ان ان امروز یکشنبه به نقل از دو منبع خبری نوشت: پیش از آنکه حکم دادگاه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده صادر شود، انتظار می‌رفت که رابرت اوبراین حداقل ۱۲ مقام شورای امنیت سازمان ملی آمریکا را اخراج کند.

بر اساس این گزارش گفته می‌شود دلیل اصلی اخراج کارکنان این شورا، کوچک‌تر کردن شورای امنیت سازمان ملی آمریکا است که در دوره دولت اوباما از ۱۰۰ به ۲۳۶ نفر افزایش یافته بود.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته «گوردون ساندلند» سفیر این کشور در اتحادیه اروپا را به دلیل شهادت دادن علیه او در جلسات استیضاح اخراج کرده بود.

ساندلند در جلسه شهادت علنی خود در مجلس نمایندگان آمریکا وقوع بده بستان در موضوع اوکراین را تأیید کرده و گفته بود: ترامپ دستور داده بود درباره اوکراین با رودی جولیانی [وکیل ترامپ] کار کنیم و او هم خواستار بیانیه عمومی ولادیمیر زلنسکی درباره شرکت انرژی بوریسما و انتخابات ۲۰۱۶ بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر