۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۶۷۸۳
سردار دکتر جلالی در یادواره 210 شهید حسینیه بنی فاطمه (س) شهر اصفهان:
سردار دکتر جلالی گفت: تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در واقع یک تجدید بیعت و رفراندوم ملی تایید گفتمان مقاومت و اهداف و آرمان انقلاب اسلامی بود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار دکتر غلامرضا جلالی در هفتمین یادواره 210 شهید حسینیه بنی فاطمه (س) که در شهر اصفهان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان وطن و حرم، ضمن تبریک دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهادت حاج قاسم سلیمانی واقعه بزرگی است که از ابعاد مختلفی قابل بررسی است. اما یکی از مهمترین تاثیرات آن، خون دوباره‌ای بود که به رگ‌های انقلاب تزریق شد و به آرمان انقلاب انسجام و قوت دوباره‌ای بخشید.

وی با بیان اینکه اساسا موضوع شهادت و شهادت‌طلبی یکی از فرهنگ‌های متعالی شیعیان و مصادیق قدرت نرم اسلام است تاکید کرد: این موضوع یکی از مولفه‌های قدرت ملی است که می‌تواند انقلاب را در بزنگاه‌ها احیا کند و شهدای ما بارها در طول تاریخ انقلاب آن را به اثبات رسانده‌اند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی از وجوه شهادت و شهادت طلبی را بعد نظامی آن دانست و گفت: در عرصه‌های نبرد، زمانی که همگان به فکر حفظ جان خود هستند، تنها تربیت‌شدگان فرهنگ جهاد و شهادت هستند که جان خود را برای حفظ آرمان‌ها و حفاظت از اهداف متعالی اسلام و انقلاب فدا می‌کنند. در واقع شهید در عرصه نظامی در فرهنگ جهادی، نماد ایثارگری، شجاعت، شهامت و هدیه کردن جان در راه خدا است.

شهادت نقطه اوج کمال و انسانیت است

وی با اشاره به ابعاد اجتماعی فرهنگ جهاد و شهادت اظهار داشت: شهید فداکارترین فرد جامعه است زیرا جان خود را که مهمترین دارایی هر انسان است در راه دفاع از ارزش‌های یک اجتماع فدا می‌کنید از همین رو در تمامی جناح های سیاسی، شهید ارزشمندترین فرد جامعه و شهادت نقطه اوج کمال و انسانیت است. 

وی با بیان اینکه رابطه شهید با خداوند یکی دیگر از ابعاد شهادت است گفت: نمونه بارز آن شهید سلیمانی است که آرزوی شهادت داشت و از خدا طلب شهادت می‌کرد و همواره از همگان حلالیت می‌طلبید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به وجه ملی و استراتژیک شهید و شهادت اظهار داشت: شهدای ما قهرمانان ملی ما هستند و همه ملت باید به آنها افتخار کنند. احترام به شهید، احترام به اسلام و احترام به قهرمان ملی است بنابراین جایگاه آنها بسیار استراتژیک و مهم است. جالب این است که در همه دنیا بدون توجه به دین و مذهب، برای سربازانی که در راه کشورشان کشته شده‌اند نمادهایی را ساخته‌اند و هر مقام خارجی که به کشورشان می‌آید باید به مقام این سربازان گمنام ادای احترام کند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از جریانات سیاسی در هیچ برهه‌ای از زمان حق ندارد با شهدا و یادگاران شهدا عکس یادگاری بگیرد و از آنها برای اهداف سیاسی خود استفاده ابزاری کند متذکر شد: شان شهید و خانواده شهدا، شان قهرمانان ملی است و این احترام باید همواره حفظ شود.

وی با بیان اینکه یکی از مفاهیم اساسی شهید و شهادت تقابل با دشمن است تصریح کرد: این مفاهیم در چارچوب مبارزه با استکبار تعریف می‌شود. وقتی می‌گویم راه شهدا ادامه دارد یعنی، مبارزه با دشمن ادامه دارد. بنابراین ما باید راه و مسیر و هدفی که شهدا برای آن جان‌فشانی کرده‌اند را شناسایی کنیم و آن را ادامه دهیم.

سردار دکتر جلالی وجه مشترک وصیتنامه شهدا را تبعیت از آرمان امام و ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: مفهوم مبارزه، دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی در ذات جهاد، شهادت و شهادت طلبی است. هر مجلسی که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود در واقع به دنبال تببین مفاهیم دشمن شناسی و تداوم راه شهید است.

به یک قدرت بازدارندگی بالا دست پیدا کرده‌ایم

وی با بیان اینکه پس از دوران دفاع مقدس ما توانستیم دوباره سپاه، بسیج و ارتش خود را ساماندهی و قدرت آن را احیا کنیم گفت: ما توانستیم به یک قدرت بازدارندگی جدی دست پیدا کنیم و همین سبب خشم دشمنان اسلام و انقلاب شد که چشم دیدن توفیقات ما نداشتند. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه داعش زاده تفکر وهابیت است که بیش از 100 سال پیش توسط انگلیس پایه‌گذاری و به عنوان یک فرقه وارد اسلام شد تصریح کرد: ویژگی این فرقه، مبارزه با شیعه است و داعش هم برای از بین بردن شیعه و قلب تپنده آن یعنی انقلاب اسلامی خلق شد. هدف آمریکا از ایجاد داعش ایجاد یک منطقه حائل بین ایران و اسرائیل با هدف تامین امنیت رژیم صهیونیستی بود. 

وی توضیح داد: هدف این بود که داعش با دستیابی به منابع انرژی و نظامی عراق و سوریه، به قدرتی برای مقابله با ایران تبدیل شود. در ابتدای تشکیل داعش، فرمانده هسته ‌داعش را افسران به جا مانده از رژیم بعث عراق تشکیل می‌دادند که با سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها و کشورهای مرتجع منطقه، سازماندهی شدند. 

به گفته سردار دکتر جلالی، به هم ریختگی و انشقاق بین ارتش عراق سبب شد تا داعش بتواند به صورت لکه‌هایی آرام آرام روی نقشه عراق ظاهر و به سرعت تبدیل به یک ارتش در برابر ملت عراق تبدیل شود. مشابه این اتفاق در سوریه افتاد و آرام آرام داعش تبدیل به ارتشی شد که از موشک زمین به زمین تا انواع تسلیحات شیمیایی و بخشی از تاسیسات نیروهای هوایی عراق و سوریه را نیز در اختیار داشت. 

وی با بیان اینکه نقشه این بود که داعش بعد از تسلط به عراق و داعش به سراغ ایران بیاید تصریح کرد: برای مقابله با داعش دو استراتژی در دستور کار قرار گرفت. یکی دفاع فعال در داخل کشور و راهبرد دیگر عملیات پیش دستانه بود. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در استراتژی دفاع پیش‌دستانه قرار شد تا قبل از اینکه داعش بتواند ارتش خود را شکل دهد، از تشکیل آن جلوگیری کنیم افزود: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند سردار سلیمانی و سپاه قدس تهدیدات اصلی را از کشور دور کردند در راستای همین راهبرد بود. یعنی با گسترش تفکر و فرهنگ بسیجی، مردم داوطلب عراق و سوریه را برای تشکیل جبهه مقاومت در برابر داعش حمایت کردیم. همچنین ارتش سوریه و عراق را برای مقابله با داعش توانمندسازی کردیم. 

تهدید داعش به مراتب از تهدید صدام خطرناک‎تر بود

وی با بیان اینکه تهدید داعش به مراتب از تهدید صدام خطرناک‌تر بود تصریح کرد: تجربه دفاع مقدس، یک نخبگی دفاعی در بین مسئولان نظامی و دفاعی کشور به وجود آورده است که توانستند تهدید را شناسایی و در نطفه خفه کنند. کاری که شهید سلیمانی و سپاه قدس انجام دادند این بود که نه تنها توطئه دشمنان نقش برآب شد بلکه همه اهدافشان نتیجه عکس داد.

سردار دکتر جلالی با بیان اینکه ما برای نخستین بار توانستیم، توان نظامی کشورهای متحدمان را در جریان مقابله با داعش در خدمت محور مقاومت قرار دهیم گفت: سردار قاسم سلیمانی با عمل به توصیه مقام معظم رهبری در مورد استراتژی مقابله با داعش، برای نخستین بار تمام برآوردهای آمریکا در مورد تجزیه کشورهای منطقه را نقش بر آب و جریان مقاومت همه توطئه‌ها را برملا کرد.

از مرحله تهدیدات نظامی عبور کرده‌ایم

وی با بیان اینکه پس از شهادت سردار سلیمانی، منطقه با شرایط جدید و متفاوتی روبه رو شده است تصریح کرد: مولفه های نظامی در منطقه دچار تغییر شده است. وقتی ما پهباد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا را برفراز آب های سرزمینی کشورمان سرنگون کردیم و در پاسخ به ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد را هدف موشک‌هایمان قرار دادیم و آمریکایی‌ها هیچ پاسخ نتوانستند بدهند یعنی ما از مرحله تهدیدات نظامی عبور کرده ایم. 

سردار دکتر جلالی با بیان اینکه توانسته‌ایم مدلی نوین از بازدارندگی را تعریف کنیم متذکر شد: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری به جز جمهوری اسلامی ایران نتوانسته است اعلام کند به آمریکا حمله می‌کند و تهدیدش را عملیاتی کند. اینکه آمریکایی‌ها نمی‌توانند به ما پاسخ دهند به این معنی نیست که سلاح و ابزار لازم را برای حمله علیه ما ندارند بلکه یعنی ما توانسته‌ایم الگویی از مقاومت تعریف کنیم که آمریکا جرات مقابله در برابر آن را ندارد و این حقیقتی است که همه کشورهای همسایه ما به آن پی برده‌اند.

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، امروز برخی کشورهای مرتجع منطقه که به آمریکا التماس می‌کردند که به ایران حمله کند و حتی حاضر بودند خرج و مخارج این جنگ را بپردازند به اشتباه خود پی برده‌اند و متوجه شده‌اند که برای تامین امنیت خود، دیگر نمی‌توانند به آمریکا تکیه کنند و به دنبال تعامل با ایران هستند.

وی با بیان اینکه این قدرت نظامی ما که همه دنیا را به تحسین واداشته است از ظرفیت جوانان حزب‌اللهی و فعال ما در بخش دفاعی و نظامی سرچشمه گرفته است تصریح کرد: این جوانان توانستند موشک نقطه‌زن درست کنند و این شجاعت را داشتند که پاسخ دشمن را در میدان عمل بدهند و دشمن را به نقطه صفری برسانند که هیچ گزینه نظامی برای مقابله با ما ندارد. 8 سال اوباما می‌گفت همه گزینه‌ها روی میز است، سه سال هم ترامپ می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز است. سوال اینجاست که این گزینه‌ها کجاست؟ واقعیت این است که همه گزینه‌ها به زیرمیز رفته‌اند.

حاج قاسم یک مکتب است

سردار دکتر جلالی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم بر مولفه‌های قدرت داخلی نیز تاثیرگذار بود و مانند آبی روی آتش فتنه‌های داخلی عمل کرد گفت: این شرایط فقط مختص ما نبود بلکه از برکت خون این شهید عالیقدر، فتنه‌ها در عراق و لبنان نیز پایان یافت، دوباره کشورهای محور مقاومت را به هم متصل و توطئه‌های داخلی را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه حضور میلیونی در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در ایران و در عراق در آن شرکت داشتند حماسه بی‌نظیر در تاریخ خلق کرد که مورد توجه دنیا قرار گرفت گفت: به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که حاج قاسم دیگر یه شخص نیست بلکه یک مکتب و تفکر است.

به گفته سردار دکتر جلالی، این تفکر، تفکر «ما می توانیم» است. تفکری که به دنبال اقدام و عمل به رویکردهایی است که امام راحل و مقام معظم رهبری به ما معرفی کرده‌اند. تفکری که به دنبال مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم است. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ما در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در واقع یک تجدید بیعت و رفراندوم میلیونی تایید اهداف و آرمان انقلاب اسلامی را شاهد بودیم تصریح کرد: ما اولین ملتی هستیم که در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب خود، بیعت چنین باشکوه با اهداف انقلاب و رهبری خود داشته است.

وی با اشاره به اینکه این تشییع میلیونی در دنیا سیاست معنا و مفهوم دارد توضیح داد: اینها نشان داده که تفکر لیبرالی شکست خورده است. همه می‌گویند چرا ما می‌توانیم موشک نقطه زن درست کنیم که 700 کیلومتر دورتر را با دقت بالا بزند ولی نمی‌توانیم برخی مشکلات اقتصادی را حل کنیم. پاسخ این است که در آنجا تفکر و مکتب حاج قاسم حاکم است و در اینجا تفکر نگاه به غرب. آنجا تفکر مقاومت و تکیه به توان خود حاکم است و اینجا تکیه کردن به طناب پوسیده برجام و منتظر لبخند مکرون بودن.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی توصیه کردند که باید خود را قوی کنید و قدرت خود را افزایش دهیم تصریح کرد: آیه شریفه قرآن می‌فرماید: « وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» این توصیه کتاب خدا به امت اسلام است یعنی قوی شوید این همان توصیه مقام معظم رهبری است که نشان می‌دهد اقتدار یکی از ارکان حکومت اسلامی است که باید به آن توجه کرد.

سردار جلالی با بیان اینکه اقتدار ملی یعنی تقویت همه جنبه‌های اقتدار که توان دفاعی یکی از آنهاست خاطرنشان کرد: این در حالیست که ما در طول سال‌های اخیر با وجود مشکلات در اعتبارات و تحریم‌ها توانستیم توانمند شویم. بنابراین مکتب حاج قاسم سلیمانی می‌گوید ما با وجود تحریم‌های چند لایه نظامی می‌توانیم موشک بسازیم. اینها مواردی است که رهبر عظیم‌الشان ما توصیه می‌کنند؛ یعنی در همه ارکان مثل بخش دفاع قدرتمند شویم.

معیار ما برای انتخاب نمایندگان مجلس، مکتب حاج قاسم است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، اقتدار در مولفه‌های سیاسی و اجتماعی را از دیگر ارکان اقتدار ملی دانست و تاکید کرد: ما امروز در آستانه انتخابات مجلس هستیم و معیار ما برای انتخاب افراد باید مکتب حاج قاسم باشد. یعنی ببینیم چه کسانی اهل مقاومت، مبارزه و سرسختی با دشمن هستند. 

سردار دکتر جلالی با بیان اینکه ما امروز در شرایط حساسی قرار داریم بیان کرد: چرا برخی مواقع تحریم‌ها تشدید می‌شود؟ پاسخ این است که برخی از درون، پیام ضعف مخابره می‌کنند و این مخالف توصیه رهبر معظم انقلاب است که می فرمایند ما باید به سمت قوی شدن برویم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه انتخابات ما مردمی‌ترین، واقعی‌ترین و صحیح‌ترین انتخابات است؛ علی رغم وجود اشکالاتی در آن که باید اصلاح شود متذکر شد: این حقیقتی است که خود خارجی هم به آن معترفند. این انتخابات از این رو برای دشمنان مهم است و به آن توجه دارند که به واقعی بودن آن اعتقاد دارند. 

دولت قوی و انقلابی از دل مجلس قوی و انقلابی بیرون می‌آید

وی با تاکید بر رسالت شورای نگهبان در پاسداری از انتخابات کشور گفت: شورای نگهبان جایی است که عدالت را تضمین می‌کند چون عدالت و فقاهت در آن جمع شده است. جای تعجب است افرادی به این شورا حمله می‌کنند و انتخابات را انتصابات می‌نامند که خود توسط همین شورا تایید صلاحیت شده و به مقام و منصب رسیده‌اند.

به گفته سردار دکتر جلالی، شورا نگهبان باید در اوج اقتدار بوده و هیچ سازشی با هیچ فاسدی چه فاسد سیاسی چه مالی و مانند آن نداشته باشد.

وی با بیان اینکه باید از شورای نگهبان به عنوان حافظ پاسداریت نظام، دفاع و تشکر کرد متذکر شد: شورای نگهبان قانون اساسی پاسدار اسلامیت نظام و قانون اساسی و نماد عدالت است. البته ممکن است اشتباه هم بکند ولی مرجع تشخیص صلاحیت است. فرصت برای رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی هم وجود دارد پس اگر مشکل ندارید جوسازی نکنید. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور دفاع مقام معظم رهبری از شورای نگهبان را یک موضوع حقیقی و جدی دانست که باید نسبت به آن توجه داشته باشیم و ادامه داد: اگر این شورا تحت فشار افکار براندازانه مورد تخریب قرار گیرد فاسدان در مناصبی قرار خواهند گرفت که 4 یا 8 سال باید حسرت بخوریم و با خود بگوییم چرا به این اشخاص رای دادیم.

به گفته سردار دکتر جلالی دولت قوی و انقلابی از دل مجلس قوی و انقلابی بیرون می‌آید و دولت انقلابی است که نظام انقلابی از دل آن بیرون می‌آید. اگر تفکر حاج قاسم وارد مجلس شد این تفکر وارد دولت هم خواهد شد و در آن هنگام خواهیم دید که مولفه‌های اقتدار ملی ما تا چه اندازه می‌توانند هم‌افزا و قوی بشوند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر