۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۶۷۸۱
رئیس پلیس فتای استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: از ارسال تصاویر شخصی و خصوصی خود درمحیط شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها خودداری کنند زیرا که این موضوع می‌تواند منجر به از دست رفتن اطلاعات شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار داشت: تاکنون تعداد زیادی مرجوعه قضائی مبنی بر سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران به پلیس فتا واصل شده که نشان می‌دهد از اطلاعات شهروندان سوء استفاده شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان داشت: متاسفانه برخی از شهروندان در حفظ و نگهداری از اطلاعات شخصی و خصوصی خود احتیاط لازم را ندارند که زمینه ساز وقوع جرائمی مانند تهــدیـد، اخـاذی و هـتـک حـیـثـیت افراد می‌شود.

وی افزود: بهتر است برای حفظ اطلاعات مهم خود نسبت به تهیه یک دستگاه هارد اقدام کرده و همه اطلاعات مهم و خصوصی خود را درون این حافظه نگهداری کنند و ضمن رمزگذاری آن ، در محل امن و مناسبی نگهداری کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان توصیه کرد: از ارسال تصاویر شخصی و خصوصی خود در محیط شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها خودداری کنند و محیط این شبکه‌ها را محیط امن و قابل اعتماد تصور نکنند زیرا ممکن است از این طریق اطلاعاتشان در اختیار سودجویان قرار گیرد و در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در فضای مجازی و یا نیاز به مشاوره، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir ، لینک ثبت گزارش‌های‌ مردمی اعلام کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر