۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۶۷۵۵
علیرغم تمامی هشدارهای آمریکا، معاون رئیس سرویس همکاری نظامی و فنی فدرال روسیه اعلام کرد که اولین محموله سامانه‌های «اس-400» در اواخر سال 2021 به هند تحویل داده می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس،«ولادیمیر دروژوف» معاون رئیس سرویس همکاری نظامی و فنی فدرال روسیه  امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که مسکو، ارسال اولین محموله از سامانه‌های دفاع هوایی «اس-400» به هند را اواخر سال 2021 آغاز خواهد کرد.

بنا به گزارش روزنامه «مسکو تایمز»، هند، بزرگترین خریدار تجهیزات نظامی روسیه است که در سال ۲۰۱۸ با قرارداد خرید سامانه‌های اس-۴۰۰ به ارزش پنج میلیارد دلار موافقت کرد.

این اقدام هند در حالی صورت گرفته است که ایالات متحده آمریکا کشورهایی را که با بخش‌های اطلاعاتی و دفاعی روسیه همکاری داشته باشند، تهدید به تحریم کرده است.

دوژوف در این خصوص گفت: «اولین محموله قرار است پایان سال ۲۰۲۱ (به هند) تحویل داده شود. آموزش کارشناسان هندی قبل از آغاز تحویل محموله‌ها شروع خواهد شد».

یکی از دیپلمات‌های ارشد روسیه در هند ماه گذشته اعلام کرد که مسکو در صدد است تمامی پنج سامانه «اس-۴۰۰» را تا سال ۲۰۲۵ به دهلی نو تحویل دهد. 

آمریکا در سال 2018، تحریم‌هایی را علیه ارتش چین به دلیل خرید جنگنده‌ و سامانه اس-400 از روسیه تحمیل کرد اما علیرغم تمامی تهدیدهایی که آمریکا مطرح کرده است، کشورهای زیادی برای همکاری دفاعی با روسیه ابراز آمادگی کردند که از آن میان می‌توان به ترکیه اشاره کرد که علیرغم تهدید‌های آمریکا، محموله‌های اس-400 را از روسیه دریافت کرد.

طبق برآوردهای دوژوف، هند ظرف سه سال، ۱۵ میلیارد دلار تسلیحات به روسیه سفارش داده است و  از سال 1991 تاکنون، حدود ۷۰ میلیارد دلار تسلیحات از روسیه خریداری کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر