۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۵۶۷۳۲
استاندار گیلان درجلسه شورای پدافند غیرعامل استان مطرح کرد
نماینده عالی دولت در گیلان با ارائه این اطمینان که موردی از وجود ویروس کرونا در استان مشاهده نشده، آموزش به مردم و نیز اطلاع‌رسانی صحیح و واقعی را در جلوگیری از شیوع این ویروس موثر دانست.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در پنجمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان ، بر ضرورت ایجاد و حفظ آمادگی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید و تصریح کرد: ضروری است مراقبت و پیشگیری های لازم درجهت مقابله با ورود احتمالی این ویروس به کشور مورد توجه باشد.

وی ایجاد آمادگی ، هماهنگی و همکاری همه جانبه اعضای شورای پدافند غیرعامل استان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی در پیگیری این مهم را مورد تاکید قرار داد و افزود: رصد مستمر نقاط مختلف استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های متولی با جدیت انجام شود.

دکتر زارع انتشار اخبار نادرست در این خصوص را موجب تشویش افکار عمومی و نگرانی آنان دانست و بر لزوم پرهیز از نشر خبرهای غیرواقعی و نیز اهتمام دستگاه های متولی بر نظارت در این بخش تاکید کرد.

استاندار گیلان افزود: به منظور آگاهی بخشی عمومی ، پیام ها ، توصیه های بهداشتی و مراقبتی و اطلاع رسانی دقیق از سوی صدا و سیما و رسانه ها منعکس شود.

دکتر زارع به فرمانداران نیز تاکید کرد که با برگزاری شورای سلامت و پدافند غیرعامل نسبت به بررسی راهکارهای پیشگیرانه و شناسایی عوامل احتمالی شیوع ویروس کرونا اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مرزی بودن شهرستان آستارا و لزوم اعمال اقدامات کنترلی بیان داشت: استقرار تیم پزشکی برای بررسی و کنترل ویروس کرونا در مبادی ورودی مرزی استان صورت گیرد.

دکتر زارع همچنین خواستار کنترل ، پایش و اعمال مراقبت لازم از سوی نهادهایی همچون دامپزشکی، صمت و اتاق اصناف بر شبکه توزیع گوشت و کشتارگاه ها شد.

وی به حضور مدرسانی از کشور چین در مسابقات وزنه برداری جام نامجو اشاره کرد و اطمینان داد که اقدامات تشخیصی لازم صورت گرفته و هیچ مشکلی مبنی بر وجود علائم بیماری نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر