۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۵۶۷۲۳
دبیر کل ستادمبارزه با موادمخدر گفت: سفر به استان هرمزگان برای بررسی موضوع مبارزه با مواد مخدر در بعد درمان، پیشگیری، مقابله و کاهش آسیب در استان است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، سردار اسکندر مومنی ظهر امروز (۱۵ بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تصمیماتی متناسب با شرایط استان در بخش مقابله و درمان و بخش پیشگیری اتخاذ و مصوب شدو  یکی دیگر از موضوعات، موضوع طرح یاری گران زندگی با اولویت پیشگیری و امر مبارزه با موادمخدراست.

وی افزود: استان هرمزگان در خصوص طرح یاری گران تلاش های خوبی داشته است. امروز همه بخش های مختلف، گروه های مرجع، فرهنگیان، آموزش و پرورش، علماء ونهادهای فرهنگ ساز درکنار هم جمع شدند تا با اقدامات فرهنگی از گرایش مردم و جوانان به مواد مخدر پیشگیری کنند.

مومنی ادامه داد: درخصوص این نمایشگاه، باندی که اخیرا دستگیرشده و همانگونه که هم وطنان مستحضرند و همه می دانیم که جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از دنیا در حال مبارزه مواد مخدراست و این مبارزه، تنها یک مبارزه داخلی نیست بلکه یک مبارزه جهانی برعلیه آن است.

دبیر کل ستادمبارزه با موادمخدر اظهار کرد: طی چهاردهه گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمارهای در دسترس نشان می دهند بیش از ۱۲هزار تن موادمخدر توسط جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۴۸۰۰ شهید کشف و تقدیم کرده است.عمده این کشفیات موادمخدر به مقصد کشورهای دیگر قصد ورود به ایران داشته اند جمهوری اسلامی ایران در کنار تامین امنیت خلیج فارس، به موضوع آسیب های اجتماعی و مبارزه با موادمخدر نیز اهمیت می دهد که اگر این کشفیات و پیشگیری ها نبود بسیاری از مردم و جوانان کشورهای حاشیه خلیج فارس هم دچاراعتیاد می شدند. بنابراین جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در مقابل این دشمن بشریت ایستاده و هم با توزیع داخلی و هم ترانزیت بین المللی به طور یکسان و با تمام توان برخورد می کند.

وی افزود: استان هرمزگان اقدامات بسیار خوبی در کشفیات موادمخدر و مبارزه با باندهای بزرگ داشته است. اخیرا باند بزرگ به نام تمساح خلیج فارس منهدم شد و باندی که ظرف دو هفته گذشته دستگیر و نمایشگاهی که برپاشده بخشی از آن چیزی است که وجود دارد.

مومنی ادامه داد: این باند، یکی از بزرگترین باندهای بین المللی در خصوص ترانزیت و توزیع هروئین است که در کشورهای حاشیه خلیج فارس توزیع می شده است و با تلاش تمامی دستگاه ها به ویژه نیروی انتظامی و همکاری دستگاه قضایی این باند بسیار بزرگ شناسایی و دستگیر شد.

دبیر کل ستادمبارزه با موادمخدر عنوان کرد: حدود ۶۰ ملک ، بیش از ۴۰ خودرو لوکس، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اموال، بیش از ۶۰ کیلو طلای جاسازی شده در حیاط منزل، حدود ۴ میلیارد تومان پول نقد تاکنون شناسایی و ضبط شده است.

وی بیان کرد: سالانه حدود ۳ تن هروئین توسط این باند در منطقه جنوب و کشورهای حاشیه خلیج فارس توزیع می شد. تمامی  دستگاه ها و نیروی انتظامی در تلاشند تا ابعاد دیگر این پرونده شناسایی شود. منهدم شدن این باند که بسیاری از جوانان را در نقاط مختلف گریبان گیر اعتیاد کرده است قدم بزرگ و مهمی برای کاهش ورود مواد مخدر به شمار می آید.

مومنی در پایان گفت: امسال بیشترین حجم کشفیات مواد مخدر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و همچنین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بوده ثبت شد؛ تمرکز جمهوری اسلامی ایران بر کشف باندهای بزرگ است. سرشبکه اصلی و ۷ نفر دیگر از عوامل اصلی این باند شناسایی و دستگیر شده اند و نکته مهم این است که سرشبکه اصلی (نفرات اول تا سوم) این باند دستگیر شده اند. همچنین لازم به ذکر است این باندریال توزیع و حمل موادمخدر خود را به صورت مسلحانه انجام می داد که سلاح های این باند نیز کشف و ضبط شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر