۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۶۶۹۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس مطرح کرد
جلسه کارگروه صنعت، معدن و تجارت پدافند غیرعامل فارس در محل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس تشکیل شد.
محمد هوشمندی

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه كارگروه صنعت، معدن و تجارت پدافند غيرعامل استان فارس با حضور محمد هوشمندی معاون مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس، عباسپور معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و هاشمی ریاست اتاق اصناف و سایر اعضاء كارگروه در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد. ابتدا هاشمی ریاست اتاق اصناف نسبت به سوابق همکاری اتاق اصناف در شرایط بحران و حوزه پدافند غیر عامل گزارشی ارائه و برهمکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها در شرایط بحران تاکید کرد.

سپس عباسپور معاون سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کارگروه، به تشریح دستور کار جلسه پرداخت. وی همچنین به بیان پاره‌ای موارد پیرامون نقش و اهمیت پدافند غیر عامل در زمان بحران اشاره کرد.

در ادامه محمد هوشمندی معاون مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته ، به بیان توضیحاتی در خصوص تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت پدافند غیرعامل و استاندارد سازی زیر ساختها در حوزه های مختلف بر اساس این الگو پرداخت.

هوشمندی ضمن تشریح مطالبی پیرامون اقدامات پدافند غیر عامل در این کارگروه، براهداف اساسی از جمله افزایش میزان آمادگی و توان دستگاه های اجرایی، افزایش توانمند سازی دستگاه ها و تجهیزات در اختیار و افزایش میزان هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و خدمات رسان تاٌکید و اجرائی دقیق اهداف را خواستار شد. وی افزود: با توجه به ناکامی‌های قبلی دشمن در جنگ های فیزیکی و تغییر ماهیت تهدیدات آن در حوزه های مختلف و همچنین گرایش به سمت جنگ نرم ، دشمن را برآن داشته تا از راه های مختلف برعلیه جمهوری اسلامی ایران وارد عمل گردند. ما نیز باید ضمن شناسایی و رصد تهدیدات نوین دشمن با هوشیاری کامل به سمت و سویی حرکت کنیم که نقشه های شوم دشمن را در اسرع وقت با اقدامات مدبرانه خنثی و ناکام سازیم .

هوشمندی همچنین گفت: توجه به رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل از ضروریات است  و در همین راستا بر جانمایی، مکانیابی، مطالعه دقیق، ایمن سازی، ارتقاء تجهیزات در حوزه صنعت، بویژه ایجاد و احداث انبارهای ذخیره و نگهداری اقلام ضروری، راه اندازی نانوایی های سیار و ایجاد سوخت دوم در این واحدها را خواستار شد.

در پایان اعضاء به بیان دیدگاه ها ، نظریات و پیشنهادات خود پرداختند که منتج به اتخاذ تصمیماتی در این کارگروه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر