۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۵۶۶۵۱
از سوی جانشین شورای پدافند غیرعامل استان
جانشین شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: اولویت قرارگاه پدافند زیستی بر رصد و پایش مستمر فرودگاه و مرزهای استان با توجه به شیوع ویروس ناشناخته کرونا در برخی کشور ها و اطلاع رسانی‌های صحیح و به موقع به مردم باشد.

علیار راستگو، جانشین شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان که با حضور اعضاء برگزار شد، با اشاره بر اینکه تمام تمهیدات لازم برای مقابله با ورود این ویروس به کشور اندیشیده شده است، بر رصد و پایش مستمر فرودگاه و مرزهای استان و اطلاع رسانی‌های صحیح و به‌موقع تاکید کرد.

راستگو در این جلسه بر هوشیار بودن مسئولین و دستگاه‌های ذیربط نسبت به کنترل ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تیم‌های مستقر شده مربوطه باید با دقت لازم رصد و پایش مستمر داشته و آمادگی لازم را داشته باشند.

وی همچنین از فعالان فضای مجازی خواست اخبار تایید شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی را انتشار داده تا موجبات آرامش روانی مردم شوند.

راستگو، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با آماده و تجهیز بودن بیمارستان‌های استان در این رابطه و همچنین با تهیه بروشور‌ها و اطلاع رسانی‌های لازم برای مردم و دستگاه‌های ذیربط، آمادگی خود را بیش از پیش افزایش دهند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری بر نقش صدا و سیما در اطلاع رسانی و آموزش مردم در پیشگیری از این بیماری اشاره کرد و افزود: صدا و سیمای استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز می‌تواند نقش موثری در کنترل شایعات فضای مجازی داشته باشد و افکار عمومی را آگاه سازی کند.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با اشاره بر اینکه در استان هیچگونه آلودگی مشاهده نشده است گفت: دانشگاه علوم پزشکی از روزهای نخست شیوع این ویروس در چین تیم های مربوطه را در بیمارستان‌ها، مبادی ورود و خروج مرزها و فرودگاه استان مستقر کرده و بصورت مستمر کنترل‌های لازم را انجام می دهد که در صورت مشاهده موارد مشکوک قرنطینه های لازم انجام خواهد شد.
در پایان جلسه اعضا قرارگاه زیستی به بیان نکته، نظرات خود پرداخته و به بحث و بررسی این موضوع پرداختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر