۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۶۶۳۷
وزیر کشور گفت: تا به حال موردی از کرونا در کشور گزارش نشده ولی با توجه به مراودات با کشور چین امکان ویروس کرونا در کشور هست.
به گزارش پایداری ملی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از ۵۱۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی، خدماتی و تجهیزات ساخت شرکت‌ها و کارخانه‌های داخلی طرف قرارداد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در جمع خبرنگاران در مورد جلسه دیشب برخی اعضای دولت در مورد ویروس کرونا به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: وزارت بهداشت گزارش داد و وزیر بهداشت هم در آن گزارش اعلام کردند تا به حال موردی از کرونا در کشور گزارش نشده است. اما با توجه به مراودات با کشور چین امکان ویروس کرونا در کشور هست.

وی ادامه داد: بحث مراقبت در ورودی‌ها کاملارعایت می‌شود و قرار شد محدودیت در سفر به چین انجام شود و از مردم می‌خواهم اخبار این موضوع را از مسیر وزارت بهداشت و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند چون شایعات بسیار زیاد است. در زمینه پیشگیری هم صدا و سیما خوب دارد کار می‌کند و با قرنطینه و مراقبت‌های ورود و خروج امیدواریم شاهد این ویروس نباشیم. 

رحمانی فضلی در مورد رونمایی از ۵۱۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی، خدماتی و تجهیزات ساخت شرکت‌ها و کارخانه‌های داخلی، گفت: وزارت کشور و دولت به مسائلی چون مبلمان شهری و امکانات توجه داشته است بویژه شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر بالاخص روستاها و دهیاری ها که اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

وزیر کشور گفت: کل منابعی که از سال ۸۲ تا سال ۹۷ رقم ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده که فقط 15 هزار میلیارد زمان این دولت بوده است که 81 درصد را شامل می‌شود و از منبع مالیات بر ارزش افزوده تامین شده است. 

وی تصریح کرد: قبلا خرید ماشین آلات و تجهیزات به صورت نقدی کمک می‌شد اما الان وزارت کشور به صورت متمرکز سفارش می‌دهد و در جهت اصلاح قوانین دهیاری ها و شهرداری‌ها اقدامات خوبی در زمینه درآمد پایدار داشته باشند. 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی است، بیان داشت: این لایحه می‌تواند به استقلال شهرداری‌ها کمک کند. اگر نظام بودجه ریزی به نوعی اصلاح شود که استان‌ها خودشان تامین منابع کنند و بودجه ملی پشتیبان باشد ظرفیت آن را داریم.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر